به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین سلامی امروز یکشنبه پس از حضور در مناطق سیل زده گلستان و نشست با فرماندهان نظامی و انتظامی استان ضمن قدردانی از حضور نیرو‌های مسلح در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: فرماندهان سپاه در زمان حضور در مناطق آسیب دیده ای چون شهرهای سیل زده گلستان، آتش به اختیار عمل می کنند.
وی بیان کرد: دستور لازم برای اعزام نیرو و امکانات از این مناطق به شهرهای سیل‌زده ابلاغ شده و در زمانی اندک این تجهیزات راهی استان گلستان خواهد شد.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: همه امکانات نیرو‌های مسلح برای امدادرسانی به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و مازندران بسیج شده تا در امدادرسانی به آسیب دیدگان شتاب گیرد.
سردار سلامی ادامه داد: پس از فرمان مقام معظم رهبری برای گسیل امکانات به مناطق سیل زده استان های شمالی اقلامی مانند پتو، چادر، موادغذایی، آب و تجهیزات مهندسی توسط سپاه استان های کشور تهیه و در حال ارسال به شهرهای سیلزده مازندران و گلستان است.
وی اظهار امیدواری کرد با حضور و فعالیت مستمر 7 استان معین، سیل استان های شمالی تا یک ماه آینده به شکل مناسب و در حد مقدورات و امکانات مدیریت شود.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.