به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف افزود: این مراسم معنوی در روزهای 29 اسفند امسال تا دوم فروردین 98 برگزار می شود.
وی اضافه کرد: از مساجد پیش بینی شده برای مراسم معنوی اعتکاف، 9 مسجد در مناطق شهری و هفت مسجد در مناطق روستایی است که درمجموع سه مسجد ویژه برادران و 13 مسجد ویژه خواهران می باشد.
حجت الاسلام فتحی با بیان اینکه ثبت نام از علاقه مندان به شرکت دراین مراسم معنوی از سوی مساجد پیش بینی شده درحال انجام است، گفت: پارسال 806 نفر شامل 651 خواهر و 155 برادر در این مراسم که در 17 مسجد برگزار شد، شرکت کردند.
وی تصریح کرد: به دلیل تقارن ایام اعتکاف امسال با تعطیلات نوروزی احتمال کاهش شرکت کنندگان نسبت به سال قبل وجود دارد اما این مراسم معنوی تعطیل نمی شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس با تاکید برضرورت همکاری برخی ادارات و نهادها و مشارکت خیرین و نیکوکاران برای برگزاری مراسم اعتکاف گفت: این مراسم آثار معنوی زیادی در افراد بویژه نسل جوان و نیز پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.
حجت الاسلام فتحی افزود: بحمدالله تعداد و نفرات شرکت کننده در مراسم اعتکاف در این شهرستان از 2 مسجد با کمتر از 100 نفر درسال 87 به 22 مسجد و دو هزار نفر درسال 95 افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: پارسال به دلیل تقارن با تعطیلات نوروزی کاهش محسوسی درتعداد شرکت کنندگان درمراسم معنوی اعتکاف نسبت به سال 95 بود و به احتمال زیاد امسال نیز به دلیل تقارن با تعطیلات، کاهش خواهیم داشت.
حجت الاسلام فتحی گفت: امسال در مراسم معنوی اعتکاف برنامه های متنوع فرهنگی، سخنرانی مذهبی، قرائت ادعیه و نماز جماعت برگزار و در هر مسجد یک روحانی بومی یا اعزامی از قم مستقر و بسته های فرهنگی مناسب بین معتکفین توزیع می شود.
به گفته این مقام مسئول امسال مساجد 'عسگریه، پنج تن آل عبا، امام حسن مجتبی(ع)، کمیل، کاظمیه، قائم آل محمد، موسی بن جعفر (ع) و امیرالمومنین (ع) در مناطق شهری و مساجد 'ابوالفضل (ع) زابل آباد، امام رضا (ع) حسن آباد، جامع قوینلی، ابوالفضل (ع) اسلام آباد، امام علی (ع) علی آباد سیستانی ها و صاحب الزمان (عج) روستای طالقان تپه پیش بینی شده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.