الهه غیناقی صبح سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان در نشستی با رییس مرکز اظهار داشت: این اتاق فکر در شش محور آسیب های اجتماعی؛ کارآفرینی، اشتغال و تسهیلات؛ سلامت، ورزش و تندرستی؛ فرهنگ؛ کودک و اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده و امیدواریم حاصل آن علاوه بر شناسایی دقیق ریشه نارسایی های اجتماعی، پیدا کردن روش برطرف کردن و توانمند ساختن گروه های هدف باشد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به توانمندسازی بانوان گلستان گفت: توسعه مشاغل خرد و کارگاه های کوچک خانگی راهکاری موثر و میانبر در رسیدن به توسعه پایدار، کاهش آمار بیکاری و افزایش درآمد اقتصادی خانواده ها و به خصوص زنان سرپرست خانوار است.
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: تلاش برای توانمندسازی بانوان و آموزش مشاغل به خصوص در مناطق روستایی با جدیت و همکاری ارگان ها و دستگاه های متولی در حال انجام است که در قالب آن بسیاری از زنان خانه دار دارای درآمد ثابت و پایدار خواهند شد.
غیناقی ارائه نشدن آموزش های کافی و مناسب در راه توسعه اشتغالزایی بانوان را یکی از مشکلات عمده این بخش دانست و گفت: برای حل این مشکل از سال آینده کارگاه های آموزش رایگان برای گروه های هدف در شهر و روستاهای استان برگزار می شود.
وی با تاکید بر مغفول ماندن گفت و گوی بین نسلی در خانواده ها، از برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی در این حوزه خبر داد.
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: به دلیل گسترش تکنولوژی و ارتباطات، فاصله بین نسلی در خانواده ها افزایش یافته که قرار است کارگاه های آموزشی در این حوزه برای خانواده ها در مناطق گوناگون استان برگزار شود.
در این نشست رییس خبرگزاری ایرنا مرکز گلستان با تبریک روز زن آمادگی سازمان متبوعش را برای افزایش و تقویت تعامل با اداره کل بانوان و خانواده استانداری اعلام کرد.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.