به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم که روز دوشنبه در محل آموزش و پرورش گنبدکاووس برگزار شد، با تکریم از فرج الله رزاقی مدیر سابق این اداره، کمال الدین نظرنژاد به عنوان معاون مدیرکل و مدیر جدید آموزش و پرورش این شهرستان معرفی شد.
کمال الدین نظر نژاد، پیش از این به عنوان معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان مشغول فعالیت بوده است.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس در این آیین با قدردانی از تلاش های مدیر سابق آموزش و پرورش و آرزوی توفیق برای مدیر جدید، نظام تعلیم و تربیت را دارای اهمیت ویژه و تاثیرگذار در جامعه دانست و گفت: برای موفقیت این نهاد ارزشمند در انجام وظایف محوله، همه ادارات و نهادها، مردم و خیرین باید مشارکت داشته باشند.
فرهاد شیبک با اشاره به موقعیت جغرافیایی گنبدکاووس و سکونت مسالمت آمیز همراه با وحدت اقوام و مذاهب در این شهرستان، افزود: برای حفظ این جایگاه و موفقیت نظام تعلیم و تربیت همه بایستی به آموزش و پرورش کمک کنند.
وی، توجه به معیشت و رفاه فرهنگیان، تلاش برای ارتقای حوزه آموزشی و دقت در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، توجه به پوشش تحصیلی همه واجدین شرایط تحصیل و ارتباط دوسویه با دیگر ادارات و نهادها را از جمله انتظارات از مدیر جدید آموزش و پرورش برشمرد.
به گزارش ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز دراین مراسم، آموزش و پرورش را از مهمترین نهادهای زیرساختی جامعه دانست و گفت: تربیت نسل متعهد و آگاه برای رسیدن به حیات طیبه مهمترین رسالت این نهاد در راستای سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت است.
رضا طبرسا، مردمی بودن، استفاده از خرد جمعی و روحیه مسئولیت پذیری را سه ویژگی شاخص برای مدیران آموزش و پرورش دانست و افزود: مسئولیت پذیری در نظام با اهمیت و مهم تعلیم و تربیت، کار بسیار سختی و سنگین است.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش با اینکه از نهادهای مهم و زیرساختی جامعه است اما در عین حال نهادی مظلوم نیز می باشد و باید با کار و تلاش مضاعف درپیشبرد اهداف آن و رفع برخی دغدغه ها از جمله آسیب های اجتماعی که متوجه نسل نوجوان و جوان است و نیز پوشش کامل تحصیلی واجدین شرایط اهتمام ویژه داشت.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم فرج الله رزاقی مدیر سابق آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز با قدردانی از همراهی همکاران و فرهنگیان و نیز دیگر مسئولان شهرستان در پیشبرد اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت، گفت: درسایه این همراهی ها، موفقیت های خوبی در ساخت و ساز فضاهای آموزشی و ارتقای آموزشی، فعالیت های فرهنگی و ورزشی به دست آمد.ب
مدیر جدید آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: مسئولیت خدمتگزاری در شهرستانی که دارای تنوع اقوام و مذاهب با 16 گویش است، بایستی به دور از هرگونه تعصب قومی و مذهبی باشد و این سرلوحه کارم خواهد بود.
کمال الدین نظرنژاد افزود: پست ها در آموزش و پرورش متناسب با توانمندی و شایستگی علمی و تخصص افراد خواهد بود زیرا تنها با تغییر یک مدیر مدرسه یا یک معاون، رشد حاصل نمی شود بلکه باید نسبت به توانمندی مدیران با آموزش اقدام شود.
وی، تلاش برای افزایش ارتباط خانواده ها با مدرسه و نیز کاهش یا پیشگیری از آسیب های اجتماعی درمدارس، ارتقای سلامت جسم و روان و تقویت روحیه کارآفرینی و خلاقیت در بین دانش آموزان و فرهنگیان، توانمندسازی مدیران و معلمان در راستای کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی، تقویت کانون بازنشستگان، توجه به مدارس غیردولتی و استفاده از ظرفیت خیرین را از مهمترین برنامه های خود در سمت مدیریت آموزش و پرورش برشمرد.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان افزون بر 75 هزار دانش آموز دارد.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.