هفته نامه پیش به سوی کسب و کار به نقل از پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشکده گردشگری موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی نوشت: مطالعات دقیقی در حوزه سرمایه گذاری به عنوان مشکل اصلی حوزه گردشگری وجود ندارد.
مساله این است که حیات سرمایه گذاری استان گلستان به تسهیلات وابسته است، اگر تسهیلات را قطع کنیم گردشگری استان می میرد.
فروزان احمدی با بیان اینکه نیاز است تا بخش خصوصی حداقل سرمایه برای اجرای طرح را داشته باشد، می افزاید: تسهیلات کمکی برای افزایش سرعت در کار و تقویت مالی سرمایه گذار است بنابراین انتظار می رود مسوولان استانی با در نظر گرفتن این موارد طرح های گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کنند.
استفاده از بخش خصوصی با توجه به کمبود اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یک فرصت است؛ البته شناخت بخش خصوصی از حوزه میراث فرهنگی و قابلیت سرمایه گذاری برای ایجاد رونق اقتصادی در آن منطقه دارای اهمیت است.
پیش از واگذاری باید مطالعات جامعی در حوزه سوددهی اقتصادی بناهای تاریخی انجام شود.
باید بررسی شود آثار تاریخی که با هدف مرمت اثر و رونق اقتصادی به بخش خصوصی واگذار می شود، نوع کاربری آن ظرفیت اقتصادی موردنیاز را دارد که اگر از قبل مطالعات در این حوزه نباشد ، فاجعه است.
ناشناخته بودن استان برای خود گلستانی ها نیز به عنوان بزرگ ترین عیب در زمینه گردشگری است.
هفته نامه پیش به سوی کسب و کار به نقل از این مدرس دانشگاه ضمن یادآوری آمارهای مسافران عبوری از استان گلستان، می افزاید: اگر بتوانیم مدت ماندگاری گردشگران عبوری را به 24 ساعت افزایش دهیم، نصف اشتغال استان در زمان اوج گردشگری حل شده است.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.