به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الله یوسفی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر اعلام کرد: این اعتبارات که 60 میلیارد ریال آن برای اجرای فاز دوم استادیوم آزادی گنبدکاووس و 400 میلیارد ریال برای احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی در این شهرستان است، در دو سال آینده اختصاص می یابد.
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی نخستین استخر شنا بخش دولتی در گنبدکاووس در دهه مبارک فجر با اعتبار پیش بینی شده 45 میلیارد ریال خبر داد و گفت: برای آغاز این پروژه ملی که درمجموعه ورزشی المپیک این شهر احداث می شود، 2.5 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
یوسفی با اشاره به استعدادهای ورزش گنبدکاووس اضافه کرد: این شهرستان که قهرمانان ملی و بین المللی زیادی دارد و فقط درسال جاری 28 ورزشکار مرد و 13 ورزشکار زن موفق به کسب رتبه های برتر درسطح ملی و منطقه ای شده اند، با برخی کمبودها مواجه است.
وی، نداشتن خوابگاه ورزشی برای میزبانی از مسابقات کشوری و بین المللی، فقدان یک سالن 6 هزار نفری در رشته والیبال و یک استخر استاندارد قهرمانی شنا و شیرجه برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و آسیا را از مهمترین کمبودهای سخت افزاری ورزش گنبدکاووس برشمرد.
رییس ورزش و جوانان گنبدکاووس ادامه داد: رفع این کمبودها نیاز به توجه ویژه مسئولان استان و کشور دارد ضمن اینکه درسال جاری و با پیگیری های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، برای چند طرح نیمه کاره گنبدکاووس اعتبار ملی اخذ شد.
یوسفی گفت: اخذ 17.5 میلیارد ریال برای تکمیل سالن خانه والیبال و 11 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل سالن ورزش بانوان گنبدکاووس و دو سالن ورزشی در روستاهای 'حاجی قوشان و داشلی برون' از جمله این پیگیری ها بوده است.
به گفته وی، با تخصیص اعتبارات این طرح ها، عملیات اجرایی آنها پس از چند سال توقف، تا قبل از پایان سال جاری آغاز می شود.
یوسفی از مخالفت مسئولان گنبدکاووس و استان با واگذاری مجموعه سوارکاری شهرستان به بخش خصوصی خبر داد و افزود: این مجموعه جزو میراث فرهنگی ثبت ملی شده و جزیی از فرهنگ مردمان این دیار بوده و قابل واگذاری نیست.
وی تصریح کرد: درصورت واگذاری بخش مدیریتی آن، البته بدون تغییر کاربری، سرمایه گذاران بومی منطقه در اولویت قرار دارند.
رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با گرامیداشت دهه فجر از تدوین 40 برنامه شاخص ویژه این ایام توسط 39 هیات فعال ورزشی شهرستان خبر داد و گفت: میزبانی چند مسابقه ورزشی قهرمانی استان مانند کاراته، هفت سنگ، ووشو، دوگانه دختران، دوچرخه سواری و نیز برگزاری دو جشنواره بازی های بومی و محلی و چند همایش پیاده روی در روستاها و نیز دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و غبارروبی گلزار شهدا از مهمترین برنامه های این ایام است.
یوسفی همچنین گفت: در بخش جوانان نیز پس از تشکیل اتاق فکر متشکل از برخی نخبگان، جلساتی خوبی برای پیگیری مسائل و مشکلات این حوزه برگزار شده اما توجه به مسائل اصلی جوانان درسه حوزه مسکن، ازدواج و اشتغال نیازمند همکاری و همراهی همه ادارات و نهادها و بانک ها با ورزش و جوانان می باشد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.