علیرضا حصارنوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سفر هیات دولت به استان گلستان و حضور رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در شهرستان آزادشهر، فرصتی مغتنمی برای معرفی صنایع دستی هنرمندان اقوام مختلف این منطقه بود.
وی افزود: با عنایت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، مقرر شد یک نمایشگاه صنایع دستی برای عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان آزادشهر در مجموعه کاخ سعدآباد تهران به صورت رایگان دایر شود.
وی افزود: توسعه گردشگری، آموزش و توسعه رشته های صنایع دستی، احیای صنایع دستی فراموش شده و حمایت از فعالان در این عرصه و نیز معرفی توانمندی و قابلیت های منطقه به منظور حفظ میراث فرهنگی از جمله هدف هایی بود که اداره میراث فرهنگی در سفر معاون رئیس جمهوری به شهرستان آزادشهر برای خود تعیین کرده بود.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آزادشهر گفت: با استفاده از موقعیت سفر معاون رییس جمهوری و هیات همراه ، علاوه بر افتتاح متمرکز پروژه های اداره کل میراث فرهنگی و اعلام مطالبات استان گلستان در زمینه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، برای رفع چالش های و موانع تحقق اهداف سازمانی نیز تلاش شد.
حصارنوی با اشاره به پروژه های افتتاح شده گفت: بهره برداری از هفت مرکز بومگردی با اعتبار 93 میلیارد ریال و اشتغال 104 نفر، افتتاح دو هتل با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد ریال و اشتغال 50 نفر در این سفر اتفاق افتاد.
وی افزود: با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی کل کشور عملیات اجرایی یک مجتمع اقامتی پذیرایی نیز با اعتبار 300 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 11 هزار متر و چشم انداز اشتغال برای 74 نفر در روستای ارازتقان شهرستان آزادشهر آغاز شد.
حصارنوی درخصوص مطالبات مطرح شده برای این منطقه نیز گفت: از آنجایی که 70 اثر تاریخی در این شهرستان وجود دارد که 39 اثر در فهرست آثار ملی قرار دارد، تامین اعتبار لازم برای ارتقای تنها موزه آزادشهر را از معاون رییس جمهوری درخواست کردیم.
رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان و حتی استان در مسیر جاده بین المللی آزادشهر - مینودشت و انتقال سایت زباله و یا بهبود شرایط فعلی این محل به دلیل حجم بالای تردد مسافران و گردشگران بدلیل موقعیت جغرافیایی این منطقه که اتصال دهنده 3 استان گلستان،سمنان و خراسان شمالی به یکدیگر می باشد از دیگر مطالبات ما از معاون رییس جمهوری بود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در سفر هفته گذشته رئیس جمهوری و هیات دولت به استان گلستان، با حضور در شهرستان آزادشهر در شرق این استان، ضمن بررسی مشکلات این شهرستان، تعدادی از طرح های مرتبط با میراث فرهنگی را افتتاح کرد.
شهرستان 96 هزار نفری آزادشهر در شرق استان گلستان دارای 69 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که بافت تاریخی روستای فارسیان، تپه ازدار تپه و نظام آباد و جنگل بن قلعه از جمله آنها محسوب می شود.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.