ابوالفضل فرجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرمایه گذاری بر روی 20 گونه مورد نظر جهاد کشاورزی می تواند موجب ایجاد فرصت های شغلی فراوان شود.
وی گفت: گاوزبان، سرخار گل، آویشن باغی، بابونه، رزماری، در مناطق جلگه و دشت گیاهان زیره سبز، افسنطین، ماریتیغال و در جلگه گیاه رازک، از جمله این گیاهان دارویی است.
استان مرزی گلستان با جای دادن هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا و خاک مناسب، زمینه مناسبی برای رشد انواع گیاهان دارویی دارد.
این استان شمالی اقتصادی متکی به کشاورزی دارد به طوری که طبق گزارش اخیر سازمان جهادکشاورزی گلستان، در این خطه چهار میلیون و 950 هزار تن محصول کشاورزی تولید می شود.
طبق گزارش دستگاه های مرتبط با گیاهان دارویی در گلستان، از مجموع گیاهان شناسایی شده دراستان 409 گونه آن دارویی است کـه 156 گونه درجنگل ها، 98 گونه در مراتـع، 47 گونه درحاشیه مزارع و 108 گونه دیگر به صورت مشترک در اراضی جنگلی، مرتعی و زراعی رشد می‌ کند.
همچنین به گفته مسوولان حوزه باغبانی جهاد کشاورزی گلستان، سال زراعی قبل سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان (به جز گونه های خودرو) افزون بر 2 هزار و 200 هکتار بوده که بیشتر آن به زیره اختصاص داشت.
کارشناسان و دست اندرکاران حوزه گیاهان دارویی در گلستان معتقدند این استان با داشتن شرایط اقلیمی و آب و هوای مناسب می تواند به قطب گیاهان دارویی کشور تبدیل شود زیرا بسیاری از گونه های آن به صورت خودرو وجود دارد.
6204 /3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.