به گزارش خبرنگارایرنا، یازمراد کوسه غراوی روز سه شنبه در جلسه روز ایمنی و زلزله که در فرمانداری مراوه تپه برگزار شده بود، با بیان اینکه بیش از 13 هزار واحد مسکونی دراین شهرستان وجود دارد، ادامه داد: اجرای مقاوم سازی بیش از هشت هزار واحد مسکونی دراین شهرستان با توجه به عدم توان بانک های عامل در پرداخت تسهیلات مسکن بخاطر وجود دستور العمل ها وبخشنامه های مختلف ، ده ها سال طول می کشد.
فرماندار مراوه تپه افزود : اکثراهالی این شهرستان با دامپروری و کشاورزی زندگی خود را تامین می کنند و معرفی کارمند و یا بازاری بدون بدهکار به بانک به عنوان ضامن دریافت تسهیلات مسکن برای آنها بسیار مشکل و تقریبا غیرممکن است.
کوسه غراوی با بیان اینکه واحدهای مسکونی روستاهای مراوه تپه یرای مقابله با حوادث به خصوص زلزله نیاز به مقاوم سازی دارد، از بانک ها و مسئولان خواست در جهت پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان، تمهیدات لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، درادامه این جلسه مسئول اعتبارات بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان گفت: وجود هشت هزار و 349واحد مسکونی روستایی عیر مقاوم و درمعرض خطر، زنگ خطر جدی برای مردم و مسئولان مرتبط است.
محسن محسنی ادامه داد : وجود این تعداد واحد مسکونی غیرمقاوم و درمعرض خطر بیانگرکندی اجرای طرح مقاوم سازی مسکن در شهرستان مراوه تپه است.
وی همچنین اعلام کرد: براساس ارزیابی های صورت گرفته، در این شهرستان هرمتقاضی بر ای دریافت نسهیلات مقاوم سازی مسکن حداقل 4ماه از وقت خودرا درصف انتظار بانک های عامل مراوه تپه صرف می کند.
شهرستان مرزی مراوه تپه با 62 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است و از مناطق محروم این استان محسوب می شود.
پنجم دی ماه به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در تقویم کشور ثبت شده است.
/1860/7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.