به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز یکشنبه در کارگاه آموزشی بازآفرینی شهری گنبدکاووس اظهار داشت : این شهر یکی از 16 شهر کشور است که مطالعات بازآفرینی شهری در آن اجرا میشود.
وی بیان کرد: اجرای طرح بازآفرینی شهری، زمینه مشارکت بیشتر شهروندان بویژه ساکنان محلات قدیمی، حاشیه نشین و آسیب پذیر در پروژه های توسعه شهری را فراهم خواهد کرد.
فرماندار گنبدکاووس بیان کرد: این طرح در محلات سیدآباد و بدلجه، مدرسی و چای بویین و با مشارکت همه ادارات و نهادها اجرا می شود.
وی همچنین از شهرداری گنبدکاووس به دلیل انجام طرح های عمرانی و زیرساختی در محلات هدف در قالب طرح شهید شوشتری و بازآفرینی شهری قدردانی کرد.
کریمی ادامه داد: ارائه گزارش عملکرد شهرداری در این مناطق و بیان اقدامات انجام شده، زمینه مشارکت بیشتر شهروندان در طرح بازآفرینی شهری را ایجاد می کند.
فرماندار گنبدکاووس توجه به فضاهای آموزشی و خدماتی در محلات هدف را مهم دانست و تاکید کرد که برخی از این محلات از جمله سیدآباد با مشکل شدید کمبود فضای آموزشی مواجه هستند.
شهردار گنبدکاووس نیز دراین کارگاه آموزشی گفت: تیم مشاور متخصص از ستاد مرکزی در محله سیدآباد مستقر شده تا با رویکرد محله محور، ظرفیت ها را شناسایی و برای اجرای آن طرح و برنامه ارائه کنند.
منصور طعنه گنبدی بیان کرد: ستاد مرکزی بازآفرینی شهری کشور 20 میلیارد ریال برای احداث دو باب خانه محله در سیدآباد و مدرسی و احداث ساختمان شماره 4 آتش نشانی گنبدکاووس پیش بینی کرده است.
وی احداث جاده سلامت در حاشیه رودخانه گروگانرود و محلات سیدآباد و بدلجه و احداث بوستان 4هکتاری در محله مدرسی را از دیگر اقدامات شهرداری در قالب طرح بازآفرینی شهری برشمرد.
شهر گنبدکاووس با جمعیتی افزون بر 160 هزار نفر و مساحت تقریبی 28 کیلومتر مربع در شرق استان گلستان واقع است.
3039/ 3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.