به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر امیراحمد دهقانی روز دوشنبه در همایش 'هم اندیشی نظام آموزشی و کارآفرینی' در گنبدکاووس گفت: فلسفه راه اندازی مراکز آموزشی جامع علمی - کاربردی، مهارت آموزی همراه با کارآفرینی به شاغلین و نسل جوان بود.
وی افزود: برای تحقق این هدف، دانشگاه ها بایستی از نسل اول که صرفا آموزشی بودند و نسل دوم که آموزش و پروژهش هستند به سوی نسل سوم یعنی دانشگاه های کارآفرین تبدیل و حرکت نمایند.
دکتر دهقانی اضافه کرد: دانشگاه های کارآفرین به فرد، مهارت شغلی و روحیه کارآفرینی یاد می دهد تا پس از فارغ التحصیلی بتواند براساس مهارت های فراگرفته برای خود شغل پایدار ایجاد نمایند.
وی تصریح کرد: زیربنای تربیت نسل دارای مهارت با روحیه کارآفرینی، مدارس و مراکز آموزش عالی ازجمله دانشگاه های جامع علمی - کاربردی هستند که باید توجه جدی به این رسالت مهم داشته باشند.
به گزارش ایرنا، رییس مرکز رشد واحدهای فناور شرق گلستان نیز در این همایش، تنها راه توسعه و پیشرفت کشور در حوزه های مختلف ازجمله اقتصاد و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را توجه به شرکت های دانش بنیان دانست.
مهدی عمرانی گفت: ایران از لحاظ تولید علم رتبه 16 جهان را دارد اما در تجاری سازی علم و تبدیل آن به ثروت، هنوز در ابتدای راه است و به عبارتی این رتبه علمی نتوانسته مشکلات کشور درحوزه های مختلف را رفع نماید.
وی با تاکید بر ضرورت تحول در نظام آموزشی با رویکرد کارآفرینی، اضافه کرد: امروز با نظام آموزشی سنتی و قدیمی مدارس و دانشگاه ها نمی توان به توسعه و پیشرفت دست پیدا کرد.
دکتر عمرانی گفت: 32 میلیون نفر از جمعیت کشور را جوانان 20 تا 35 سال تشکیل می دهند که بهترین فرصت برای توسعه و پیشرفت هستند اما اکنون بیکاری، تهدید جدی برای این جمعیت جوان است.
وی، اصلاح نظام آموزشی با هدف تربیت نسلی خلاق و نوآور و حرکت به سمت شغل های خلاقانه را از راهکارهای اصلی برای رسیدن به اهداف اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز 20 ساله و سند بنیادین تحول نظام آموزش و پرورش دانست و برآن تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، علی اصغر کلایی از اعضای هیات موسس مرکز آموزش علمی - کاربردی شماره یک گنبدکاووس نیز در این همایش برضرورت تبدیل شدن همه دانشگاه ها به نسل سوم یعنی کارآفرین تاکید کرد و گفت: برای تحقق این مهم نباید منتظر ابلاغ از بالا باشیم بلکه هر مسئول دانشگاهی باید حرکت به سمت کارآفرینی را از مرکز خود آغاز کند.
به گزارش ایرنا، فرج الله رزاقی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این همایش با بیان اینکه کارآفرینی ایجاد تحول می کند، گفت: برای ایجاد روحیه کارآفرینی در نسل آینده باید از کودکی نگاه کارمند شدن را از ذهن آنان پاک کرده و با تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در آنان، توسعه و اشتغال پایدار را برای شان تضمین کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.