به گزارش خبرنگار ایرنا موسی بی باک در نشست با فعالان اقتصادی و کارآفرینان شهرستان آزادشهر اظهار داشت: تعهد ایجاد اشتغال امسال استان گلستان 30 هزار نفر است که بیش از نیمی از آن با ثبت در سامانه رصد تحقق یافته است.
وی افزود: وضعیت کشور با توجه به تحریم های ظالمانه در شرایط مطلوبی نیست و فعالیت در زمینه های اقتصادی و اشتغالزایی نیاز به روحیه بالا دارد و اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی نیز فعالیت و پیگیری بیشتری در این رابطه نسبت به سال های گذشته داشته است.
مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در سال جاری 5902 طرح کارآفرینی و اشتغالزایی با درخواست 4 هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی رسیده است، گفت: از این تعداد 2889 طرح به تصویب رسیده و با پرداخت بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای 4373 نفر اشتغالزایی شده است.
بی باک افزود: با تلاش همه دستگاه های مربوطه برای حرکت چرخه صنعت و رشد اقتصادی استان گلستان با 123 درصد جذب منابع کشوری به نسبت منابع در نظر گرفته شده ، جزو استان های موفق در این زمینه هستیم.
وی گفت: سهم شهرستان آزادشهر در منطقه شهری و روستایی از میزان تسهیلات اعطا شده در استان گلستان 142 میلیارد ریال بوده است.
مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های بالایی که در منطقه وجود دارد عدم حضور کار آفرینان استان گلستان در جشنواره و نمایشگاه های ملی باعث ناشناخته ماندن و دیده نشدن ظرفیت های منطقه شده که شکوفایی برخی ایده های نو را با مشکل مواجه می سازد.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان آزادشهر نیز در این جلسه گفت: برخی مشکلات و برنامه ریزی های نامناسب در استان به دلیل نداشتن برنامه مدون در سال های گذشته برای رسیدن به افقی روشن است که باعث ایجاد مشکلات عدیده برای کارآفرینان شده است.
سید رسول حسینی بیان کرد: در این زمیه می توان در بحث کشاورزی به ممنوعیت کشت شالی در خلا، معرفی کشت جایگزین اشاره کرد که سردرگمی کشاورزان برای انتخاب یک محصول با سودآوری برابر با شالی را به دنبال داشته است.
وی حمایت های فعلی از کارآفرینان را ناکافی ذکر و خاطرنشان کرد: عدم درک درست از شرایط کارآفرینان و فعالان حوزه اقتصادی به همراه پیچیدگی مراحل طرح های تشویقی و تسهیلات باعث سرخوردگی این افراد و در نهایت عقب ماندگی چرخه صنعت می شود.
شهرستان 96 هزار نفری آزادشهر در شرق استان گلستان قرار دارد و دارای دو ناحیه صنعتی نوده خاندوز و آقچلی است.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.