دکتر عبدالرضا فاضل یکشنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر گرگان اظهار داشت: هریک از این دانشجویان سالانه حدود 12 هزار دلار برای شهریه و اقامت خود در پردیس بین الملل گرگان پرداخت می کنند.
وی گفت: 14 دانشکده پردیس بین المللی در دانشگاه های علوم پزشکی ایران فعالیت هستند که گرگان از نظر تعداد دانشجو رتبه پنجم را دارد.
وی از راه اندازی سلامتکده طب سنتی و مکمل ایرانی در گرگان تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: در این مرکز علاوه بر ارائه خدمات متنوع اعم از حجامت، بادکش کردن و زالو درمانی بستر فعالیت های آموزشی متناسب با طب سنتی نیز فراهم خواهد شد.
دکتر فاضل همچنین به رشد آماری مصدومان و جانباختگان حوادث رانندگی گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: میانگین رشد آماری کشور 2.5 درصد و در گلستان حدود بیست درصد است.
وی ابراز داشت: طی یک سال گذشته در سوانح رانندگی استان گلستان 16 هزار و 800 نفر مجروح و مصدوم شدند که 8800 نفر آنها با دوره متوسط 10 روزه در بیمارستان ها تحت درمان و بستری بوده اند.
وی با بیان اینکه طی همین مدت آمار جان باختگان 398 نفر بوده است، گفت: از این تعداد 73 نفر در صحنه سانحه و 68 نفر حین انتقال و مابقی در مراکز درمانی فوت کرده اند.
دکتر فاضل میانگین زمان حضور عوامل فوریتهای پزشکی گلستان (اورژانس) در صحنه سوانح را 7 دقیقه و زمان تحویل مصدومان به مراکز درمانی را 11 دقیقه اعلام کرد و در خصوص بکارگیری بالگرد در استان گفت: بر خلاف سایر استانهای کشور برای در اختیار گرفتن بالگردهای اورژانس از محل اعتبارات استانی مبلغی هزینه نشد در حالیکه بطور معمول سایر استانها رقمی معادل 25 میلیارد تومان خودیاری برای آن صرف کرده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: هزینه سرویس و بروز رسانی مستمر؛ حقوق کادر پرواز و بیمه بالگردهای اورژانس گلستان سالانه 4 میلیارد تومان است.
در این نشست اعضای شورای شهر و شهردار گرگان بر آمادگی جهت همراهی با مجموعه بهداشت و درمان استان گلستان اعلام آمادگی کردند.
بازنگری در جانمایی پروژه های درمانی و پرهیز از تمرکزگرایی، ارائه تسهیلات بیشتر به گرگان به عنوان مرکز پزشکی گلستان، ایجاد راه دسترسی جدید و پارک مناسب برای بیمارستان صیاد شیرازی و بهبود کمی و کیفی اورژانس بیمارستانهای شهر از جمله موارد مطروحه بود.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 استان گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در 14 شهرستان دارد.
7333/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.