حمزه بسیم عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: این حادثه حوالی ساعت 11 و در منطقه مسکونی شرق بندرترکمن در محدوده ابوعمار به وقوع پیوست و یک دختر خردسال به عنوان تنها فرد حاضر در ساختمان دچار جراحت و سوختگی و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان امام خمینی بندرترکمن منتقل شد.
وی هر گونه اظهار نظر دقیق و فنی در خصوص علت حادثه را به بعد از بررسی های کارشناسی موکول کرد و گفت: بخش اعظمی از سقف این ساختمان دو طبقه ویران و پنجره ها و درهای این واحد مسکونی به شدت تخریب و خرده شیشه های ناشی از این انفجار در سراسر کوچه پراکنده شد.
بسیم با اشاره به کاهش نسبی دمای هوا و آغاز فصل سرد بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز تاکید کرد.
وی افزود: شهروندان باید در نصب وسایل گاز سوز دقت کافی را داشته و قبل از استفاده از بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش مطمین باشند.
وی اضافه کرد: هر وسیله گاز سوز باید یک دودکش مجزا و ویژه و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.
بسیم با اشاره به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آنها گفت: کلاهک H مانند در مبادی خروجی دودکش ها برای ممانعت از فشار جریان باد و خروج گازهای سوخت الزامی است. بندرترکمن با هشتاد هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع شده است و اکثر بافت جمعیتی آن را ترکمن ها تشکیل می دهند.
7333/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.