به گزارش خبرنگار ایرنا، عادله کشمیری روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: گلستان در همین آبان ماه جاری میزبان دهمین جشنواره پویا نمایی رضوی از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی رضوی بنیاد فرهنگی - هنری امام رضا (ع) است و امروز فرصت علاقمندان برای شرکت آثارشان در این جشنواره به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: تاکنون آثار هنرمندان استان های گلستان، قم، خوزستان، گیلان، تهران، یزد، کردستان، خراسان رضوی، فارس، البرز، آذربایجان غربی، همدان و اصفهان در سه بخش فیلم کوتاه، فیلم نامه و فضای مجازی به این جشنواره واصل شده است.
وی احادیث، داستان ها و پیام های آموزشی در سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و جایگاه ویژه علم و اخلاق امام رضا (ع) در کنار موضوعات اقتصاد مقاومتی، نماز و نیایش، صرفه جویی، خانواده، کار و تلاش، عفاف و حجاب، سلامت و تندرستی و سبک زندگی اسلامی برگرفته از سیره رضوی را از مهمترین محورهای این جشنواره عنوان کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی رضوی 21 و 22 آبان در تالار فخرالدین اسعدگرگان برگزار می شود.
کشمیری اکران انیمیشن های برگزیده سال های قبل، کارگاه فیلم نامه نویسی با دعوت از طلاب حوزه علمیه با هدف کیفیت بخشی به موضوعات فیلم ها و افتتاح دفتر انجمن پویانمایی استان را از شاخص ترین برنامه های جانبی این جشنواره برشمرد.
وی با گرامیداشت 14 آبان روز فرهنگ عمومی با اشاره مراحل تشکیل شورای فرهنگ عمومی در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان ها گفت: نشست های این شورا با حضور امام جمعه گرگان به عنوان رییس، استاندار به عنوان نایب رییس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر در کنار دیگر اعضا با هدف ترسیم نقشه راه برای حوزه فرهنگ در گلستان برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: نامگذاری استان به عنوان پایتخت فرهنگی اقوام به دلیل داشتن بیشترین قومیت ها یکی از مسائل اصلی مطرح در شورای فرهنگ عمومی است.
کشمیری اظهار داشت: برای نخستین بار گردهمایی هیات رییسه شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان های استان 20 آبان با دستورکار ارائه طرح توانمندسازی شوراهای شهرستانی برگزار می شود.
به گفته وی، 27 برنامه شاخص به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از 26 آبان تا یکم آذرماه در استان گلستان برگزار می شود که رقابت های داستان نویسی و نقاشی و اجرای جنگ شادی با موضوع کتاب، نذر و اهدای کتاب، معرفی کتب جدید، دوست من سلام، دورهمی کتاب، طعم زندگی با کتاب و تجلیل از فعالان این حوزه از جمله این برنامه هاست.
3042/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.