به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز دوشنبه در باشگاه فرهنگیان گنبدکاووس برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان درسخنانی خانواده را رکن مهم تعلیم و تربیت دانست و گفت: ارتباط خانواده با مدرسه یک الزام در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت است.
فرج الله رزاقی افزود: هرچه ارتباط خانواده با مدرسه بیشتر باشد، علاوه بر ترغیب فرزندان به تحصیل علم و دانش، آنان را در برابر آسیب های اجتماعی مصون تر خواهد کرد.
وی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی در جامعه و مدارس رو به افزایش است و علت اصلی آن نیز ایجاد فاصله بین خانواده ها با مدرسه و نیز با فرزندان است که باید برای کاهش این فاصله تلاش شود.
به گزارش ایرنا، حمید کچویی از کارشناسان حوزه روانشناسی منطقه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تاکید برضرورت تقویت پیوند بین خانواده و مدرسه، گفت: برای کاهش آسیب پذیری فرزندان درمقابل آسیب های اجتماعی باید به خانواده ها آگاهی بخشی شود.
وی افزود: ریشه بیشتر آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی معمولا سه عامل زیستی، ژنتیکی و اجتماعی است که تنها با آگاهی نسبت به این عوامل، تقویت پیوند خانواده ها با مدارس و استفاده از نقطه نظرات مشاوران می توان از بروز آسیب ها پیشگیری کرد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که روسای انجمن اولیا و مربیان، مدیران و مشاوران مدارس گنبدکاووس حضور داشتند، از 16 انجمن برتر استانی و 10 انجمن برتر کشوری این شهرستان درسال تحصیلی 97 - 96 با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان 420 مدرسه دارد که انجمن اولیا و مربیان هر آموزشگاه از پنج تا هفت عضو دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.