گویا این مهم برای برخی نمایندگان مجلس اهمیت چندانی ندارد مخصوصا زمانی که تلاش دارند به هر طریق ممکن مثلا از قاب دوربین خبرنگاران دیده شوند.
در آخرین جلسه شورای اداری گلستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چند نفر از نمایندگان مردم استان تلاش داشتند به هر قیمت ممکن پشت تریبون سخنرانی کرده و در جایگاه ویژه هم بنشینند.
حتی برخی از آنها با تاخیر طولانی و تقریبا در آخر جلسه وارد شدند اما بی توجه به پروتکل اداری و در بین سخنرانی ها خود را به وزیر رسانده و اقدام به مصافحه و احوالپرسی کردند بطوریکه استاندار گلستان مجبور به تذکر شد.
همچنین هر 6 نفر نماینده حاضر در جلسه اصرار داشتند در جایگاه ویژه بنشینند در حالیکه صندلی ها تقریبا به همین تعداد بود و در این بین سوالی که پیش می آید این است اگر تعداد نماینده های گلستان همچون برخی دیگر استانها از 20 نفر بیشتر باشد تکلیف نظم جایگاه و جلسات چه می شود؟
وقتی وظیفه اصلی نمایندگان مجلس کار تقنینی است معلوم نیست چرا برخی از آنها کم توجه به این موضوع کوچکترین فرصت برای مطرح شدن را رها نمی کنند؟ گویی رای آوردن مجدد به هر قیمتی راهبرد اصلی آنهاست.
مردم انتظار دارند نمایندگانشان به جای صدرنشینی و سخنرانی با تصویب قوانین پایه و اثرگذار به دنبال حل مشکلات اصلی کشور و نیز احقاق حق و خواسته های موکلانشان باشند.

* میثم محسنی - کارشناس علوم ارتباطات
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.