به گزارش خبرنگار ایرنا سیدعلی میرقاسم پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه به نشانی 'http://samah.haj.ir' از روز پنجشنبه پنجم مهر ماه برای نام نویسی زائرین فعال شده است.
وی با تاکید بر این که زائرین برای ورود به کشور مقصد نیازمند داشتن گذرنامه و روادید هستند، افزود: کسانی که امکان دسترسی به اینترنت و این سامانه را ندارند، می توانند به یکی از دفاتر خدمات زیارتی مجاز در استان برای نام نویسی مراجعه نمایند.
وی یادآور شد: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه و دریافت روادید، داشتن گذرنامه با 6 ماه اعتبار، دو قطعه عکس 4*3 و اطلاعات کد ملی می باشد.
میرقاسم پور به زائرین توصیه کرد: زوار به منظور تسهیل در خروج از مرز و تردد از مبداء شهرستان تا مرز خروجی، در صورت امکان به صورت گروهی ثبت نام نموده و نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام نمایند.
سرپرست مدیریت حج و زیارت گلستان تصریح کرد: شماره تلفن 32323732 و 32336736-017 (شرکت مرکزی خدمات زیارتی استان) آماده پاسخگویی به سئوالات زائرین اربعین حسینی (ع) است.
وی یادآور شد: هزینه صدور ویزا برای این سفر حدود 40 دلار با ارز 80 هزار ریالی به همراه هزینه بیمه می باشد که در مجموع زائرین باید مبلغ سه میلیون و 777 هزار ریال پرداخت نمایند و نیازی به پرداخت ارز خارجی ندارند.
میرقاسم پور با اشاره به این که تا سال گذشته برای صدور ویزا، دفاتر خدمات زیارتی مجاز، باید از استان های همجوار و یا پایتخت اقدام می کردند، خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل و تسریع در صدور روادید و رفاه حال زائران گلستانی، دفتر موقت کنسولگری عراق در گرگان راه اندازی شده و تمامی روادیدهای زائرین این استان در گرگان صادر خواهد شد.
3014/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.