به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد دستمرد روز پنجشنبه درجلسه کارگروه بانک ها با موضوع دادن مهلت به بازپرداخت تسهیلات کشاورزان خسارت دیده این شهرستان گفت: براساس مصوبه 21 تیرماه سال جاری هیات وزیران، اصل تسهیلات با کارمزد و دیرکرد آن به مدت سه سال امهال می شود.
وی افزود: بر این اساس و تا زمان ابلاغ مصوبه از سوی بانک مرکزی به بانک ها که در روزهای آینده انجام می شود، خسارت دیدگان بخش کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی و تولید کنندگان طیور که در حوادث غیرمترقبه مانند سرما زدگی، خشکسالی و طوفان در سال زراعی 97 - 96 دچار خسارت شدند، مشمول امهال تسهیلات می شوند.
دستمرد اضافه کرد: بر اساس اعلام کارشناسان جهادکشاورزی گنبدکاووس در سال زراعی جاری و فقط درحوزه زارعت 42 هزار هکتار مزارع گندم، 10 هزار هکتار جو و 3700 هکتار دانه روغنی کلزا دچار خسارت خشکسالی شدند.
وی تصریح کرد: علاوه براین به دلیل گرمای هوا در تابستان امسال و عدم بارش باران در 90 روز گذشته در گنبدکاووس، حدود 40 درصد مزارع پنبه و سویا در این شهرستان دچار خسارت شدند.
معاون امور عمرانی فرماندار ویژه گنبد همچنین یادآور شد: امهال تسهیلات بخش کشاورزی صرفا مشمول خسارت دیدگانی می شود که از بانک ها تسهیلات دریافت کرده و سر رسید آن امسال است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مقرر شد بانک ها جدول مربوط به امهال تسهیلات، اصل سود و دیرکرد آن را با همکاری جهادکشاورزی شهرستان محاسبه و به فرمانداری شهرستان برای پیگیری اعلام نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و افزون بر 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و از شهرستان های مهم در تولیدات کشاورزی بویژه گندم استان و کشور است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.