علی بیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شکارچیان متخلف حین رهگیری برای زنده گیری پرندگان شکاری و قبل ازهر گونه موفقیت در صید به دام افتادند و با تشکیل پرونده به محاکم قضایی دلالت داده شدند.
وی اضافه کرد: به منظور حفظ و حراست بیشتر از این گونه های باارزش اقدامات حفاظتی درمدت زمان حضور پرندگان در زیستگاه های منطقه صورت می گیرد که از جمله گشت های کنترلی و حفاظتی روزانه و تجهیز محیط بانی ها و پاسگاه های محیط زیست به ادوات و وسایل نوین موتوری از قبیل موتورسیکلت های پرقدرت و نو است.
بیانی همچنین از تحویل پرنده مصدوم به این اداره از سوی دوستدار حیات وحش خبر داد و گفت: این کاکایی از ناحیه بال زخمی بوده که تحت درمان و تیمارداری قرار گرفت.
شهرستان های ترکمن و گمیشان هر یک با حدود 80 هزار نفر جمعیت درغرب و شمال غرب استان گلستان واقع هستند.
** کشف اسلحه شکاری غیرمجاز
همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از کشف یک قبضه اسلحه شکاری 2 لول قاچاق در منطقه جهان نما خبر داد و گفت: این اسلحه حین گشت و کنترل مامورین یگان حفاظت از یک شکارچی غیرمجاز و قبل از اقدام به صید کشف و ضبط شد.
به گفته امیر عبدوس، این متخلف در نوار جنگلی قزیمان در کمین برای شکار بود و از او یک کبوتر جنگلی نیز کشف شد.
وی افزود که با تنظیم صورتجلسه تخلف، پرونده متهم برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.
عبدوس اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت کلاله در شرق استان نیز سه قطعه کبوتر و لوازم صید پرندگان شکاری را در تعقیب و گریز صیادان غیرمجاز در منطقه 'بربر قلعه' این شهرستان کشف و ضبط کردند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از منزل یک شکارچی متخلف در روستای 'قوشه تپه' شهرستان مرزی مراوه تپه در شرق گلستان هم ماموران لاشه یک طاقه قرقاول را کشف کردند.
7333/1648/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.