به گزارش خبرنگار ایرنا، کلثوم غفاری روز یکشنبه در جشنواره بزرگ خانواده سالم، جامعه پویا و بزرگداشت روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان در گنبدکاووس، گفت: امروز به دلیل گسترش تکنولوژی و ارتباطات، فاصله بین نسلی در خانواده های ایرانی افزایش یافته و لازم است این فاصله کاهش یابد.
وی افزود: براین اساس، معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برای افزایش گفت و گوی بین نسلی در خانواده ها برنامه ریزی کرده و قرار است کارگاه های آموزشی در این حوزه برای خانواده ها در محلات مختلف برگزار شود.
غفاری اضافه کرد: کلیات برنامه های آموزشی از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ابلاغ شده و بزودی در استان ها و شهرستان ها با همکاری برخی ادارات و نهادها از جمله آموزش و پرورش و بهزیستی اجرایی می شود.
وی، کم توجهی به ابراز علاقه زبانی در بین اعضای خانواده و ایجاد فاصله و اختلاف عقیده بین فرزندان و والدین را دیگر مشکلات در خانواده های ایرانی برشمرد و تصریح کرد: برای رفع این مشکلات بایستی، مقوله آموزش خانواده ها جدی گرفته شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: در رویکرد جدید معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حوزه آموزش خانواده ها، بر استفاده از همه ظرفیت ها از جمله استادان دانشگاه، روانشاسان، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها تاکید شده است.
غفاری گفت: اگرچه مسائل اقتصادی، مشکلاتی را برای خانواده ها ایجاد کرده اما نباید این مساله خانواده ها را از توجه جدی به مسائل آموزشی، عاطفی و گفت و گوی بین اعضا باز دارد زیرا خانواده مهمترین نقش را در شکل گیری شخصیت افراد دارد.
وی تصریح کرد: امروز برای نجات جامعه و خانواده که آسیب ها زیادی آنها را تهدید می کند همه باید احساس مسئولیت نماییم و دراین بین نقش بانوان و مادران به لحاظ روحیه ایثار و گذشت بیشتر است.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به برخی آیات و روایات، توجه به دستورات قرآن کریم و نیز الگوی عملی قرار دادن سیره نبی مکرم اسلام(ص)، اهل بیت و ائمه معصومین(ع) را در زندگی اجتماعی امروز جامعه مهم دانست و بر آن تاکید کرد.
غفاری، انفاق و دستگیری از نیازمندان، تکریم پدر و مادر، احترام به بزرگترها و استفاده از تجریبات آنان را از دیگر آموزه های مهم دینی دانست و گفت: توجه به این آموزه ها می تواند جامعه و خانواده ها را از آسیب های اجتماعی مصون دارد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که در دانشگاه پیام نور و باحضور فرماندار ویژه و برخی مدیران و خانواده های گنبدی برگزار شد، از تعدادی خانواده موفق و پیشکسوتان ادارات و نهادهای این شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
25 ذی الحجه که امسال مصادف با 15 شهریور است، در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.