به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد روز شنبه در نشستی خبری با عنوان بصیرت عاشورایی در گرگان اظهار داشت: به این مناسبت از محل نیات موقوفه ها افزون بر 10 میلیارد ریال کالا تامین می شود.
به گفته وی، این کالا ها در اختیار هیات امنای بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها ، تکایا و هیات های مذهبی قرار می گیرد.
وی، هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ وقف متناسب با نیاز استان و اجرای نیات و خواسته نیکوکاران در راستای افزایش آگاهی و آشنایی بیشتر جوانان با عاشورا و قیام امام حسین (ع9 بیان کرد.
حجت الاسلام سلیمانی فرد همچنین از اعزام 170 روحانی حوزه های علمیه قم و مشهد برای راهنمایی عزاداران حسینی در بقاع متبرکه، امامزادگان، مراکز اجتماع عزداران حسینی در سطح استان خبر داد و گفت: روحانیون بومی نیز در بقاع فعالیت دارند.
وی، برپایی آئین های محرم در 64 بقعه متبرکه شاخص، همایش طلایه داران تبلیغ و 40 سال بصیرت عاشورایی ویژه مبلغان، برپایی خیمه های معرفت، تجمع لبیک یا حسین، اقامه نماز جماعت، همایش رهروان زینبی،6 شب میزبانی از خانواده شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، طرح سفر عاشقان و اعزام به عتبات عالیات را از برنامه های این مناسبت بیان کرد.
مدیرکل اوقاف گلستان اضافه کرد: قرائت زیارت عاشورا، اجرای ویژه برنامه هیات حیدریون گرگان در امامزاده عبدالله (س) با حضور سخنرانان کشوری، برپایی نمایشگاه عکس و آثار شهدا، ادای احترام به شهیدان جبهه مقاومت و 18شهید مدافع حرم گلستان، برپایی نمایشگاه عاشورا تا ظهور نیز از ویژه برنامه های تدارک دیده شده در استقبال ازماه محرم است.

*حمایت اوقاف گلستان از شرکت های دانش بنیان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه های مختلف برای مشارکت در توسعه اهداف اوقاف استان حمایت می شود.
وی افزود: در استان 150 شرکت دانش بنیان فعال است که می توانند با مراجعه به این اداره کل در اجرای برنامه های توسعه آن مشارکت کنند.
حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: اکنون این اداره کل در تولید انرژی پاک به ویژه در شمال استان ورود کرده است.
وی افزود: همچنین از سرمایه گذاران در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت حمایت می کنیم.
مدیرکل اوقاف گلستان از ایجاد یکهزار فرصت شغلی طی یکسال آتی نیز خبر داد وگفت: برای ایجاد این تعداد شغل، ایده و بسته اجرایی تعریف شده است.
به گفته وی، طی 1.5 سال اخیر این اداره کل توانسته از محل ظرفیت های موقوفه های استان برای 450 نفر در قالب ارائه خدمات فنی مهندسی فرصت اشتغال پایدار ایجاد کند.
گلستان 5 هزار موقوفه و 64 هزار رقبه دارد که حدود 85 تا 90 درصد آنها با نیت اطعام دهی و عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) وقف شده است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.