​در شرایطی که اوضاع تولید برنامه در صدا و سیما هر روز بحرانی‌تر می‌شود نمایش خانگی با ساخت و پخش آثار متنوع در حوزه کودک و نوجوان توانسته است مخاطبان بسیاری را جذب کند.

گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین: خیلی وقت است که تلویزیون در حوزه برنامه‌ سازی کودک مرجعیت خودش را از دست داده است. سالهای طلایی تلویزیون در دهه‌های 60 و 70 و 80 یادآور روزهای خاطره‌انگیز برای کودکانی است که برنامه‌های تفریحی و جذابی را از تلویزیون تماشا می‌کردند. حالا بیش از دو دهه است که دیگر خبری از برنامه‌های جذاب در تلویزیون نیست و حتی در چند سال اخیر رسما برنامه‌سازان سیاسی و برنامه‌های گفت‌وگو محور جای برنامه‌های سرگرم کننده برای کودکان را گرفته و چهره‌های مطرحی همچون داریوش فرضیایی یا عمو پورنگ و یا عمو‌های فیتیله‌ای دیگر در تلویزیون امکان کار کردن ندارند. در چنین شرایطی که اوضاع تولید برنامه در صدا و سیما هر روز بحرانی‌تر می‌شود نمایش خانگی با ساخت و پخش آثار متنوع در حوزه کودک و نوجوان توانسته است مخاطبان بسیاری را جذب کند.

فیلیمو که تا پیش از این هم سریال‌های کودک از جمله نارگیل و دیو و ماه پیشونی را برای کودکان پخش کرده بود حالا با ساخت و پخش سریال پیکولو مخاطبان کودک را جذب نمایش خانگی کرده و خانواده‌ها فرصت بیشتری را برای آموزش و سرگرمی کودکانشان پیدا کردند.  پیکولو که داستانی آموزنده دارد با استفاده از تکنیک‌های کامپیوتری و استفاده از عروسک‌های جذاب در هر قسمت سعی می‌کند مباحث آموزشی را به کودکان بیاموزد و از این حیث می‌توان پیکولو را به عنوان یک اثر موفق در حوزه سریال‌سازی و برنامه‌سازی کودکان دانست.

در روزگاری که برنامه سازی از طریق سازمان صدا و سیما تبدیل به یک فرصت از دست رفته برای برنامه‌سازان موفق تلویزیونی است نمایش خانگی با ساخت و پخش برنامه‌های مفرح ثابت کرد هنوز هم مرجع مناسبی برای تماشای آثار جذاب است و برنامه‌سازان می‌توانند در غیاب وظایف ذاتی تلویزیون و کم کاری مدیران تلویزیون در تولید محتوای مناسب وارد عرصه ساخت برنامه در نمایش خانگی شوند تا باز هم خاطرات خوش گذشته را بتوانند با کودکان امروز نیز شریک شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.