روغن زیتون دارای فواید شگفت­ انگیزی برای سلامتی انسان است. چنان­چه بخواهید یک وعده‌ی غذایی سالم تهیه کنید و یا به عنوان یک چاشنی به سالاد خود اضافه کنید؛ در هر صورت، روغن زیتون یک انتخاب مناسب به شمار می­رود. با توجه به اینکه ممکن است در هنگام انتخاب یک روغن زیتون باکیفیت، تنوع روغن­ زیتون­های موجود در فروشگاه­ها شما را سردرگم کند؛ ما در این مقاله ضمن بررسی فواید روغن زیتون، بهترین نوع آن یعنی روغن فرابکر ورژن را به شما معرفی می­کنیم؛ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

روغن زیتون یکی از روغن­های محبوب در بین مردم برای طبخ انواع غذاها و استفاده در پخت­و­پز به شمار می­رود. این روغن از میوه‌ی درخت زیتون که در نواحی مدیترانه­ای رشد می­کند، تهیه می­شود. این روزها اکثر افراد با خواص بی­شمار روغن زیتون آشنا هستند. می­دانیم یکی از رازهای طعم بی­نظیرغذاهای مدیترانه‌ای روغن زیتون است. روغن زیتون در رنگ­های سبز، زرد روشن یا طلایی و با انواع کیفیت در بازار وجود دارد. در تمام کشورهایی که به تولید روغن زیتون می­پردازند، انواع روغن‌ زیتون با ویژگی‌ها و کیفیت‌های مختلف تولید می‌شود، این تنوع در کیفیت و رنگ و... به ناحیه کشت و میزان و نحوه‌ی رسیدگی میوه بستگی دارد.

روغن زیتون دارای فواید شگفت­ انگیزی برای سلامتی انسان است. چنان­چه بخواهید یک وعده‌ی غذایی سالم تهیه کنید و یا به عنوان یک چاشنی به سالاد خود اضافه کنید؛ در هر صورت، روغن زیتون یک انتخاب مناسب به شمار می­رود. با توجه به اینکه ممکن است در هنگام انتخاب یک روغن زیتون باکیفیت، تنوع روغن­ زیتون­های موجود در فروشگاه­ها شما را سردرگم کند؛ ما در این مقاله ضمن بررسی فواید روغن زیتون، بهترین نوع آن یعنی روغن فرابکر ورژن را به شما معرفی می­کنیم؛ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

روغن فرابکر چیست؟ روغن زیتون فرابکر را بشناسید

همان‌طور که پیش­تر گفته شد؛ یکی از بهترین روغن­ها برای طبخ انواع غذا و آشپزی، روغن زیتون است. بر اساس اینکه میزان اسیدهای چرب آزاد موجود در روغن زیتون چقدر است، این روغن به انواع مختلف درجه‌بندی می‌شود. به این ترتیب انواع روغن زیتون شامل روغن زیتون فرابکر، روغن زیتون بکر، روغن زیتون تصفیه‌شده، روغن زیتون لامپانت و روغن زیتون پومیس است.

در این میان، به خالص­ترین نوع روغن زیتون، روغن زیتون فرابکر یا فوق بکر اطلاق می­شود. این نوع روغن زیتون بدون تصفیه شدن و به شکل خالص تولید و به بازار عرضه می­شود. روغن زیتون فرابکر در میان سایر انواع روغن زیتون، از طعم و عطر بیشتری برخوردار بوده و فواید آن برای سلامتی نیز بیشتر است.

یکی از انواع روغن زیتون فرابکر موجود در بازار که کیفیت بالایی دارد، روغن فرابکر ورژن است، که می­توانید آن را از طریق سایت ورژن تهیه نمایید. روغن فرابکر ورژن دارای مقادیر بالای اولئیک اسید است و درجه خلوص آن از سایر روغن­های بکر و تصفیه شده بیشتر است.

روغن زیتون فرابکر از بیشترین خواص تغذیه­ای در میان انواع روغن زیتون برخوردار است. این روغن به نوعی اکسیر سلامتی محسوب می­شود؛ دلیل این امر، خالص بودن آن است. هنگام تولید برخی از انواع روغن زیتون، بعضی مواد شیمیایی افزودنی یا روغن­های کم کیفیت به روغن زیتون اضافه می شوند، اما روغن زیتون فرابکر عاری از هرگونه افزودنی است.

به این ترتیب اگر به دنبال خرید روغن زیتون برای بهبود سبک تغذیه خود و سلامتی بیشتر هستید، بهتر است روغن فرابکر ورژن را تهیه نمایید. روغن فرابکر ورژن با روش­های طبیعی و بدون دخالت فرایندهای شیمیایی تهیه می­شود و طعم طبیعی زیتون را به همراه دارد. این نوع روغن با برخورداری از آنتی‌ اکسیدان­‌های موسوم به فنولیک، از ابتلا به بیماری­های قلبی عروقی پیشگیری کرده و از بدن در برابر صدمات ناشی از اکسیده شدن، محافظت می‌کند.

ارزش غذایی روغن زیتون فرابکری مثل روغن فرابکر ورژن، به دلیل برخورداری از انواع پروتئین­ها، آنتی­ اکسیدان‌ها، ویتامین‌های  A ,D ,K  نسبت به سایر روغن­های زیتون، بالاتر است.

فواید شگفت‌انگیز روغن زیتون برای بدن

از جمله فواید بی‌شمار روغن زیتون برای سلامتی انسان می­توان به موارد زیر پرداخت:

روغن زیتون دارای خاصیت ضد التهابی است. التهاب عامل اصلی ابتلا به بسیاری از بیماری­ها مانند: دیابت، آلزایمر، سرطان و سندروم متابولیک به شمار می­رود. در ترکیبات روغن زیتون موادی مانند آنتی­اکسیدان‌ها، چربی‌های غیراشباع با یک پیوند دوگانه و اولئوکانتال وجود دارد که همگی دارای خاصیت ضد التهابی هستند.

یکی از خواص مهم روغن زیتون، پیشگیری از سکته قلبی است. روغن زیتون با برخورداری از ترکیباتی نظیر امگا ۳، امگا ۶، اسیدهای چرب اشباع‌نشده، ویتامین K و ویتامین E، یکی از بهترین روغن­ها برای جلوگیری از بیماری­های قلبی عروقی محسوب می­شود.

روغن زیتون موجب کاهش سطح کلسترول بد خون می‌شود و به این ترتیب خطر ابتلا به انواع سکته را کاهش می­دهد.

این روغن با کاهش لیپوپروتئین­های کم چگالی بد در بدن، موجب کنترل قند خون شده و به پیشگیری از دیابت کمک می­کند.

یکی از فواید روغن زیتون برای میانسالان و سالمندان پیشگیری از ابتلا به آلزایمر است. این روغن با داشتن سیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در ترکیبات خود موجب افزایش سلامت مغز و تقویت حافظه می­شود.

روغن زیتون با برخورداری از آنتی ‌اکسیدان­ها و لیگنان‌ ها قادر به کاهش خطر ابتلا به سرطان است. همچنین اسید اولئیک موجود در روغن زیتون، با دارا بودن خاصیت آنتی­اکسیدانی بر روی ژن­های مربوط به سرطان تاثیر گذاشته و از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

 

تاثیرات بی‌نظیر روغن زیتون برای بدن (1)

 

ویتامین E موجود در روغن زیتون، به حفظ سلامت پوست و مو کمک می‌کند. در هر قاشق روغن زیتون، ۱/۹ میلی­گرم ویتامین E وجود دارد که از جمله ویتامین­های ضروری برای سلامت پوست و مو محسوب می­شود. مصرف روغن زیتون موجب افزایش درخشندگی و نرمی موها می‌شود.

روغن زیتون سرشار از چربی­های غیراشباع و مفید است؛ به همین دلیل جای دادن این روغن در رژیم غذایی، موجب کمک به کاهش وزن و تسریع روند لاغری می­شود. همچنین روغن زیتون منجر به افزایش ترشح میزان هورمون سروتونین در بدن شده و با افزایش متابولیسم، کاهش وزن را آسان‌تر می­کند.

آنتی­اکسیدان­های موجود در روغن زیتون موجب کاهش روند پیری شده و با آب­رسانی عمقی به پوست، به شما پوستی شاداب و جوان می­بخشد.

مصرف روغن زیتون از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کرده و به استخوان­ها استحکام می­بخشد؛ این کار از طریق افزایش جذب کلسیم صورت می­گیرد.

تحقیقات حاکی از آن است که اگر روزانه ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف کنید، می­توانید شانس ابتلا به سنگ صفرا را به میزان زیادی کاهش دهید. روغن زیتون با کاهش سطح کلسترول بد خون، از تشکیل سنگ کیسه صفرا پیشگیری می­کند.

یکی از فواید مهم روغن زیتون، کمک به کاهش سطح فشار خون است و به همین دلیل این روغن، یکی از بهترین انتخاب­ها برای تهیه غذای افراد مبتلا به فشار خون بالا محسوب می­شود.

روغن زیتون بدون با بو بهتر است یا بدون بو؟

چنان­چه به دنبال روغن زیتونی هستید که خواص تغذیه­ای ارزشمندی دارد، باید روغن فرابکر و خالص را تهیه کنید؛ این نوع روغن دارای عطر ملایم زیتون است و بنابراین یک روغن با بو محسوب می­شود. روغن زیتون تصفیه‌شده و بدون بو دارای فواید کمتری نسبت به روغن زیتون خالص است، بنابراین توصیه ما به شما خرید روغن زیتون با بو است.

از آنجایی که امروزه انواع روغن زیتون خالص تحت برندهای مختلف در بازار وجود دارند و ممکن است تمام آن­ها اصلی یا باکیفیت نباشند، می­توانید برای خرید روغن زیتون با بو که از کیفیت بالایی برخوردار است، به سایت ورژن با آدرس اینترنتی https://verjen.ir/ مراجعه کنید و با خرید روغن زیتون با بو و خالص، از تمامی خواصی که برای روغن زیتون خالص نظیر کمک به سلامت قلب، پیشگیری از دیابت، خواص ضدالتهابی، حفظ شادابی و سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از ابتلا به آلزایمر و... ذکر شد، بهره­مند شوید. از آنجایی که به جز عطر طبیعی روغن زیتون، فرایند تهیه روغن زیتون نیز مهم است، خرید روغن زیتون با بو از فروشگاه ورژن، مطمئن­ترین راه برای یک انتخاب مناسب است.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.