تنوع در تولید انواع دوربین مدار بسته سبب شده که خریداران زمان خرید نتوانند دوربین مناسب با قیمت مورد نظرشان را خریداری کنند. چرا که عوامل و پارامترهای مختلف در تعیین کردن قیمت دوربین مدار بسته موثر هستند. در این مقاله به معرفی مهم ترین پارامترهای تاثیر گذار در تعیین قیمت دوربین مدار بسته پرداخته شد. با مطالعه این مطلب با توجه به نیاز و کاربردی که مد نظر دارید، می توانید دوربین مورد نظرتان را با بودجه خود خریداری کنید.

یکی از مهم ترین اقداماتی که کسب و کارهای مختلف به منظور افزایش امنیت و حفاظت از تجهیزات و وسایل و همچنین ایجاد امنیت برای سایر افراد فرهم می کنند، خرید و نصب دوربین مدار بسته است. در واقع کم تر کسی را می توان پیدا کرد که از اهمیت نصب دوربین مدار بسته و تاثیراتی که برای افزایش امنیت به همراه دارد، بی اطلاع باشد. علاوه بر این، خوشبختانه امروزه انواع دوربین های مدار بسته با ویژگی ها، قابلیت ها و همچنین کاربردهای متنوعی تولید می شوند که هر کدام مزایا و قیمت خاص خود را دارند. بنابراین می توان گفت که قیمت دوربین های مدار بسته با توجه به ویژگی ها و قابلیت های مختلفی که دارند، با یک دیگر متفاوت است. به طور کلی می توان گفت که عوامل مختلفی در تعیین قیمت دوربین مدار بسته تاثیر گذار است که در ادامه این مقاله به بررسی این عوامل می پردازیم. 

 

 

عوامل موثر بر قیمت دوربین مدار بسته

برخی از خریداران تصور می کنند که صرفا برند دوربین مدار بسته در تعیین قیمت دوربین موثر است. در صورتی که عوامل مختلف دیگری برای تعیین کردن قیمت انواع دوربین مدار بسته موثر است که شناخت این پارامترها می تواند به شما در مورد انتخاب بهترین دوربین کمک کند. از جمله مهم ترین عوامل می توان موارد زیر را نام برد:

  • برند دوربین مدار بسته

نوع برند دوربین به عنوان یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیر گذار در مشخص کردن قیمت دوربین مدار بسته است. در واقع اعتبار برند، نظرات مشتریان از این برند، تعداد گزارش موارد خرابی، گزارشات رضایت مشتریان، طول عمر دوربین، تکنولوژی ساخت دوربین و ... همگی می توانند نشان دهنده کیفیت برند و سپس تعیین قیمت دوربین مدار بسته باشد. 

  • نوع تکنولوژی

دروبین های مدار بسته با تکنولوژی های مختلفی از جمله آنالوگ، آنالوگ اچ دی، و تحت شبکه (IP)، ساخته می شوند. به طور کلی دوربین های تحت شبکه به دلیل قابلیت های کامل و منحصر به فردی که دارند، قیمتشان بیشتر از دوربین های معمولی است. همچنین دوربین های نوع آنالوگ هم نصب آسان تری داشته و همچنین قیمت آن ها مقرون به صرفه تر است. 

علاوه بر این، برخی از دوربین های مدار بسته آنالوگ HD، به بهترین نحو نیاز مشتری را برطرف می کند. به صورتی که قابلیت برخی از دوربین ها مشابه با دوربین های تحت شبکه است و حتی قیمت مناسبی هم دارند. یکی از نکات مهم دیگری که باید برای خرید دوربین مدار بسته و همچنین بررسی قیمت آن مد نظر داشته باشید، این است که در برخی مواقع هزینه کابل کشی و سایر تجهیزات دیگر برای نصب دوربین های آنالوگ اچ دی، در مقایسه با دوربین های تحت شبکه حتی بیشتر هم خواهد شد. 

  • کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

میزان کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته با استفاده از پیکسل مشخص و معرفی می شود. بدیهی است که هر چه میزان رزولوشن آن ها نیز افزایش می یابد و در نتیجه کیفیت تصویر هم بالاتر می رود. بنابراین هر چه میزان رزولوشن و کیفیت تصویر دوربین بیشتر باشد، قیمت آن هم افزایش می یابد. 

  • جنس بدنه 

دوربین های مدار بسته بدنه هایی با متریال و جنس های مختلف فلزی و پلاستیکی دارند. بنابراین اگر دوربین با بدنه فلزی ساخته شده باشد، کیفیت و استقامت بیشتری در شرایط آب و هوایی مختلف در مقایسه با دوربین هایی با جنس بدنه پلاستیک دارد. به همین دلیل قیمت دوربین مدار بسته با بدنه فلزی قیمت بیشتری دارند. همچنین می توان از آن برای محیط هایی خارج از محیط منزل یا محیط کار نیز استفاده کرد. 

  • داشتن قابلیت بهبود تصویر

قیمت دوربین های مدار بسته که قابلیت بهبود تصویر دارند، در مقایسه با دوربین های معمولی بیشتر است. یکی از قابلیت های مهم برای بهبود تصاویر، قابلیت HLC است که با استفاده از آن می توان نقاط پر نور در تصاویر را حذف کرد. علاوه بر این، با استفاده از قابلیت های  WDR و BLC  را در محیط های با شدت نور زیاد و متفاوت استفاده کرد تا کیفیت تصاویر حذف شود. یکی از بهترین مزایای قابلیت WDR امکان استفاده در دوربین های مدار بسته پلاک خوان است. عملکرد این قابلیت بدین صورت است که سطوح مختلف نوری را در حد یکسان و برابر ایجاد کرده و باعث ایجاد یک تصویر یک دست می شود. بنابراین یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیر گذار در تعیین قیمت دوربین مدار بسته داشتن یا نداشتن قابلیت بهبود تصاویر است. بدین صورت که اگر دوربین این قابلیت را داشته باشد، به قیمت آن افزوده می شود. 

  • هوشمند بودن دوربین مدار بسته

یکی از مهم ترین پارامترهای دیگر برای قیمت گذاری دوربین مدار بسته، هوشمند بودن آن است. برخی از دوربین های مدار بسته با توجه به کاربردهای خاصی که دارند، با داشتن قابلیت هوشمند بودن، توانایی شمارش افراد، تعقیب سوژه و تشخیص چهره نیز دارند. این نوع دوربین ها جز دوربین های گران قیمت محسوب می شوند و برای مکان هایی با امنیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

images_1693123529_64eb03c9a9080

 

  • نوع لنز دوربین

دوربین های مدار بسته معمولا دو نوع لنز دارند که شامل لنز ثابت یا لنز وریفوکال است. در دوربین هایی با لنز ثابت،  فاصله کنونی دوربین مداربسته ثابت است و تغییری نمی کند. در صورتی که در دوربین هایی با لنز وریفوکال می توانید فاصله کانونی دوربین را به صورت دستی تنظیم کنید. بنابراین می توان گفت قیمت دوربین های مجهز شدن با لنز وریفوکال در مقایسه با لنز ثابت بیشتر است.

  • امکانات دوربین مدار بسته

انواع دوربین مدار بسته امکانات و قابلیت های مختلفی دارند که این ویژگی نیز جز یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیر گذار در تعیین قیمت دوربین مدار بسته محسوب می شود. بنابراین لازم است بررسی کنید که آیا به امکانات و قابلیت های خاصی نیاز دارید و سپس اقدام به خرید کنید. برای مثال برخی از دوربین های گران قیمت و بالا رده دارای قابلیت های مختلف از جمله امکان نصب زیر آب، دارای قابلیت ضد خوردگی، ضد انفجار بودن و ... هستند. 

جمع بندی

تنوع در تولید انواع دوربین مدار بسته سبب شده که خریداران زمان خرید نتوانند دوربین مناسب با قیمت مورد نظرشان را خریداری کنند. چرا که عوامل و پارامترهای مختلف در تعیین کردن قیمت دوربین مدار بسته موثر هستند. در این مقاله به معرفی مهم ترین پارامترهای تاثیر گذار در تعیین قیمت دوربین مدار بسته پرداخته شد. با مطالعه این مطلب با توجه به نیاز و کاربردی که مد نظر دارید، می توانید دوربین مورد نظرتان را با بودجه خود خریداری کنید. 

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.