پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز تأثیرات عمیقی بر مختلف جوانب زندگی انسان‌ها، از جمله روانشناسی، داشته است. با پیشرفت فناوری و گسترش اینترنت، مشاوره متنی به عنوان یکی از روش‌های نوین و موثر در حوزه روانشناسی به چشم‌گیری رواج یافته است. مزیت اصلی استفاده از مشاوره متنی این است که افراد می‌توانند به راحتی و در هر زمانی که نیاز دارند، با مشاوران حرفه‌ای در تمام نقاط جهان ارتباط برقرار کنند.

در ادامه بیشتر به بررسی خدمت مشاوره روانشناسی متنی ویکی روان بعنوان بستر مشاوره روان درمانی غیرحضوری می‌پردازیم. چون هر روز به تعداد متقاضیان خدمات مشاوره متنی افزوده می‌شود. این فرصت به مراجعان اجازه می‌دهد تا به صورت متنی، به مشکلات روانی خود بپردازند و راه‌حل‌های مؤثری یافته و بهبود یابند. به علاوه، مشاوره متنی برای افرادی که از ملاقات‌های حضوری تردید دارند یا در مناطقی زندگی می‌کنند که دسترسی به متخصصان روانشناسی محدود است، امکان استفاده از خدمات روانشناسی را آسان‌تر و محدودیت‌های مکانی را کاهش می‌دهد.

معرفی ویکی روان و مشاوره روان درمانی 

ویکی روان سایت روانشناسی و روانپزشکی برای همه فارسی زبانان می‌باشد و رسالت آنها این است که علاوه بر ارائه خدمات جلسات مشاوره آنلاین و متنی، از مقالات و محتوای آموزشی به صورت صوتی، تصویری و نوشتاری نیز برای ارتقای سطح دانش روانشناسی مردم استفاده کنند. این مجموعه صرفا یک وبسایت نیست، بلکه هدف آن ارائه خدماتی متفاوت و واقعی برای حل مشکلات احتمالی و جلوگیری از پیش آمد های آتی است.

بخش وبلاگ ویکی روان بیش از 3500 مقاله روانشناسی اختصاصی دارد که موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهد. این پلتفرم با استفاده از روانشناسان و متخصصین حرفه‌ای و تحصیل کرده از دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی، به عنوان جامع‌ترین منبع روانشناسی کشور در زمینه‌های مختلف برای مردم ایجاد شده است.

این وبسایت یک منبع ارزشمند برای اطلاعات روانشناسی است و استفاده از محتواهای متنی و بصری در این وبسایت به صورت رایگان می‌باشد. همچنین یک منبع عالی برای افرادی است که به دنبال مشاوره روانشناسی آنلاین تلفنی و متنی هستند. بخش پرسش و پاسخ این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد تا سوالات خود را از کارشناسان بپرسند و پاسخ های دقیق و مفیدی دریافت کنند.

به نقل از سایت ویکی روان:

ارتباط بین مشاور و مراجع در مشاوره متنی / تایپی به صورت نوشتاری بوده و خبری از صدا و تصویری نیست. مشاوره روانشناسی متنی ویکی روان برای طرح سوالات کوتاه، پرسش و پاسخ های عادی مناسب بوده و جنبه درمانی کمتری دارد. جلسات مشاوره متنی آنلاین معمولا کوتاه و نهایت تا 30 دقیقه هستند.

چرا مشاوره متنی؟

این روزها می‌توانیم تقریباً هر کاری را از طریق تلفن خود انجام دهیم: چک کردن ایمیل، پیام‌های متنی یا ارسال عکس و پرداخت صورت‌حساب از هر کجا. اکنون می‌توانید از موبایل‌تان برای ارتقای سطح سلامت روان خود استفاده کنید. مشاوره روانشناسی متنی در ویکی روان به شما امکان می‌دهد از طریق پیام به یک متخصص روانشناس دسترسی داشته باشید. برخلاف درمان سنتی، در مشاوره متنی نیازی نیست تا زمان ملاقات حضوری منتظر بمانید.

استفاده از مشاوره متنی مزایای زیادی دارد. اهمیت این مزایا برای هر فرد متفاوت است. در اینجا برخی از مزایای این نوع مشاوره آورده شده است.

در دسترس بودن مشاوره متنی


images_1690549313_64c3bc41e447d

 

گاهی اوقات رفتن به یک جلسه مشاوره حضوری ممکن است برای افراد دشوار باشد. ممکن است شخصی با اضطراب اجتماعی زندگی کند و نخواهد جلوی یک غریبه بنشیند تا در مورد علائم خود صحبت کند. برخی دیگر ممکن برنامه بسیار شلوغی داشته باشند و فرصتی برای گرفتن یک قرار بیشتر در ماه نداشته باشند. یا بچه‌های کوچکی در خانه داشته باشند که نمی‌توانند برایشان پرستاری پیدا کنند. همین در دسترس بودن روانشناس و مشاور خانواده باعث شده مشاوره خانواده متنی در ویکی روان متقاضیان زیادی داشته باشد، چون هر یک از اعضای خانواده می‌توانند با مشاور تنها و نوشتاری صحبت کنند.

راحت تر بیان کردن مشکلات

برخی افراد با کلمات نوشتاری بهتر از گفتار ارتباط برقرار می‌کنند. نوشتن چیزها و صرف زمان برای فکر کردن در مورد پاسخ های درمانگر می‌تواند در کمک به افراد برای پردازش و پاسخ به اطلاعات تفاوت ایجاد کند. این می‌تواند به آنها کمک کند تا به خاطرات و موقعیت های خود فکر کنند.

ماندگاری پیام‌ها

در طول یک جلسه حضوری، درمانگر معمولاً در تمام مدتی که با هم هستید یادداشت برداری می‌کند. با این حال، شما به عنوان مراجع، معمولاً در مورد آنچه گفته می‌شود یادداشت برداری نمی‌کنید. پس از پایان جلسه، ممکن است سؤالاتی در مورد مکالمه داشته باشید. مشاوره متنی به شما امکان می‌دهد مکالمه ای را که داشتید مجدد ببینید تا در صورت نیاز بتوانید آن را از طریق یک لنز جدید پردازش کنید.

قضاوت کمتر از مزایای مشاوره روانشناسی متنی است

برخی از افراد گزارش می‌دهند که در مشاوره متنی، کمتر مورد قضاوت قرار می‌گیرند تا اینکه حضوری برای مشاوره فردی مراجعه کنند یا در مقابل یک گروه بایستند.

درمانگر شما هرگز نباید شما را قضاوت کند، مهم نیست که چه نوع درمانی انجام می‌دهید، اما افراد ممکن است احساس قضاوت کنند زیرا با بسیاری از احساسات دشوار مانند شرم و گناه سروکار دارند. هنگامی که همین افراد از طریق مشاوره متنی با یک درمانگر صحبت می‌کنند، ممکن است کمتر نگران قضاوت باشند و می‌توانند آشکارتر صحبت کنند.

مزیت مشاوره متنی نسبت به تلفنی

مشاوره متنی نسبت به مشاوره تلفنی، مزایای قابل توجهی دارد و برای افرادی که تمایل دارند در فضای آرام و محرمانه‌تری با مشاور ارتباط برقرار کنند، بسیار مفید است.

یکی از مهمترین مزایای مشاوره متنی، امکان تعامل ناشناس است؛ افراد می‌توانند بدون نگرانی از فاش کردن هویت خود، به آزادی بیشتری در بیان مشکلات و احساسات خود دست یابند. این امر به آنان اجازه می‌دهد تا راحت‌تر و صادقانه‌تر با مشاور در مورد مسائل روانشناختی خود صحبت کنند و به نتیجه‌گیری بهتری دست یابند.

همچنین، مشاوره متنی امکان ذخیره و مرور دوباره اطلاعات مبادله شده را فراهم می‌کند؛ این امر به مراجعه‌کنندگان اجازه می‌دهد که پیام‌ها و مشاوره‌های گذشته را مرور کرده و به تحول و پیشرفت خود در زمینه‌های مختلف روانشناختی پی ببرند.

با مشاوره متنی روانشناسی ویکی روان، امکان ارتباط با مشاوران از نقاط مختلف جهان فراهم می‌شود. افراد می‌توانند از تجربیات و دانش متنوع مشاوران در مواجهه با مسائل خود بهره‌برداری کنند. در مشاوره تلفنی ممکن است دسترسی به مشاوران با مهارت‌ها و تخصص‌های خاص، به دلیل سخت‌تر بودن برقراری تماس تا متن، کمی محدودتر باشد.

اما برای بعضی موضوعات بهتر است به صورت حضوری با تصویری با مشاور در ارتباط باشید، چون اثرگذاری جلسات متنی کمتر است. برای مثال مشاوره روانکاوی آنلاین اثربخشی بسیار بیشتری نسبت به نمونه نوشتاری دارد. پس قبل از خرید جلسه از تیم پشتیبانی یا مشاور مورد نظرتان درباره بهترین نحوه برگزاری جلسات سوال بپرسید.

نحوه خرید مشاوره روانشناسی از ویکی روان


images_1690549501_64c3bcfde57a4

 

خدمات گسترده‌ روان درمانی مانند مشاوره آنلاین، تلفنی و متنی در این بستر ارائه می‌شوند. این خدمات در ایران و سراسر جهان در دسترس هستند. در ادامه به نحوه رزرو نوبت از این بستر مشاوره غیرحضوری می‌پردازیم.

دریافت انواع مشاوره از این پلتفرم بسیار ساده است، در زیر نحوه خرید از ویکی روان را مرحله به مرحله شرح داده‌ایم:

  1. انتخاب مشاور از لیست متخصصین: شما می‌توانید بنا به نیازهای خود و تخصص روانشناس‌ها، متخصص مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  2. مشخص کردن نوع پذیرش: ابتدا نوع پذیرش (آنلاین، تلفنی، متنی) را مشخص کنید، سپس امکان انتخاب بین یک جلسه یا پکیج جلسات با تخفیف ویژه را خواهید داشت.
  3. پرداخت آنلاین هزینه: شما می‌توانید از سراسر دنیا، به صورت ریالی یا ارزی هزینه جلسات را پرداخت کنید. امکان پرداخت به صورت ارزی برای فارسی زبانان خارج از ایران، با استفاده از پی پال، مستر کارت یا ویزا کارت فراهم است.
  4. ورود به جلسه مشاوره: بدون نیاز به نصب هیچ‌گونه نرم افزار جانبی، جلسه مشاوره متنی روانشناسی شما با کیفیت بالا و ایمن در سایت برگزار می‌شود. لینک ورود به جلسه داخل پروفایل شماست.

مزایای خرید خدمات متنی مشاوره روانشناسی از ویکی روان

تیم پشتیبانی آنلاین و تلفنی، مراحل خرید ساده در کنار کیفیت برگزاری جلسات، این وبسایت را به گزینه ای ایده آل جهت برگزار جلسات مشاوره روان درمانی تبدیل کرده است.

تمامی مشاورین روانشناس دارای مدرک تخصص دانشگاهی و شماره عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور هستند. برای انتخاب بهترین متخصص جهت برگزاری مشاوره روانشناسی در ویکی روان از تیم آنلاین پشتیبانی راهنمایی بگیرید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.