با هواپیما می‌توانیم در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظرمان در داخل یا خارج از ایران برسیم. از طرفی با رشد تکنولوژی و گسترده شدن اینترنت و وب سایت‌های فروش بلیط، خرید بلیط هواپیما بسیار راحت‌تر شده است. با این وجود، توجه به برخی از نکات در هنگام خرید بلیط هواپیما به ما کمک می‌کند تا در زمان انتخاب بلیط آگاهانه‌تر عمل کنیم. اما توجه نکردن به این نکات می‌تواند مشکلاتی را در هنگام سفر با هواپیما برای ما ایجاد کند خاطره آزاردهنده‌ای را در ذهنمان به وجود بیاورد یا آن‌قدر وقتمان تلف شود که نتوانیم به تفریح یا کار خود برسیم.

 اگر دوست دارید سفر لذت‌بخشی را با هواپیما تجربه کنید و از بروز برخی از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

 نوع ایرلاین

 ایرلاین‌ها یا شرکت‌های هواپیمایی از نظر کیفیت خدمات، غذا، کیفیت صندلی و نوع هواپیماها با یکدیگر متفاوت هستند. یکی از مواردی که در هنگام خرید بلیط هواپیما باید به آن توجه کنید، شرکت هواپیمایی ارائه دهنده بلیط است. برای خرید بلیط هواپیما از ایرلاین های مختلف می توانید وارد لینک روبرو شوید: https://safarmarket.com/flights

 

قبل از خرید بلیط هواپیما چه مواردی را چک کنیم (2)

 

 کلاس پروازی

 یکی دیگر از عوامل مهمی که در هنگام قبل از خرید بلیط هواپیما باید به آن توجه کنید، کلاس‌های پروازی است. کلاس‌های پروازی به ۳ دسته کلاس اکونومی، بیزینس و فرست تقسیم‌بندی می‌شود. اگر به‌دنبال صندلی راحت‌تر با فضای اختصاصی بیشتر هستید و می‌خواهید در طول پرواز با خوراکی‌های خوش‌مزه از شما پذیرایی شود، بهتر است که به سراغ بلیط فرست یا بیزینس بروید. اگر هم به‌دنبال خرید بلیط ارزان‌قیمت هستید، کلاس اکونومی را انتخاب کنید. توجه به این نکته قبل از خرید بلیط هواپیما به شما کمک می‌کند که خرید آگاهانه‌تری داشته باشید.

 

 

 نوع بلیط

 بلیط هواپیما را می‌توان به ۲ نوع چارتری و سیستمی تقسیم‌بندی کرد. این دو دسته، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که آشنایی با آن‌ها به شما کمک می‌کند تا از خرید خود رضایت بیشتری داشته باشید و مشکلی برایتان پیش نیاید. به‌طور مثال پرواز چارتر قابل استرداد نیست. در نتیجه بعد از خرید این نوع از بلیط‌های هواپیمایی، نمی‌توانید آن را پس دهید و پول خود را پس بگیرید.

 

 روز و ساعت پرواز

 حتماً به‌روز و ساعت شروع و پایان پرواز توجه کنید تا مشکلی از این بابت برایتان پیش نیاید و به‌راحتی به برنامه سفر خود یا برنامه کاری خود برسید. از طرفی باید به این نکته توجه کنید که روز و ساعت پرواز به یک مقصد خاص می‌تواند بر روی قیمت نهایی بلیط هواپیمای آن مسیر تأثیرگذار باشد.

 

قوانین مربوط به کنسلی

 حتماً در زمان خرید بلیط هواپیما به قوانین مربوط به کنسلی توجه کنید. این قوانین ممکن است از یک ایرلاین تا ایرلاین دیگر متفاوت باشد. همچنین قوانین مربوط به استرداد بلیط هواپیمایی سیستمی و چارتری متفاوت است.

 مستقیم یا غیر مستقیم بودن پرواز

 اگر به کشور دیگری سفر می‌کنید، حتماً به این نکته توجه کنید که آن پرواز مستقیم است یا غیر مستقیم. اگر پرواز غیرمستقیم است، وقت بیشتری از شما می‌گیرد. چرا که با اولین پرواز از ایران به کشوری واسط سفر می‌کنید و از آنجا نیز باید سوار یک هواپیمای جدید شوید تا به مقصد مورد نظرتان برسید. پس اگر به‌دنبال سریع‌ترین پرواز به سمت مقصد هستید، بلیطی را انتخاب کنید که به‌طور مستقیم به آن شهر پرواز می‌کند.

 فرودگاه مبدا و مقصد

 در هنگام خرید بلیط هواپیما به این نکته حتماً توجه کنید که فرودگاه مقصد در کجا واقع شده است، چقدر با مرکز شهر یا هتل ستان فاصله دارد و چه امکانات و خدماتی را برای جابه‌جایی مسافران به سمت محل اقامتشان در نظر گرفته است. همچنین به آدرس و محل قرارگیری فرودگاه مبدأ توجه کنید تا بتوانید وقت خود را طوری تنظیم کنید که ۳ ساعت قبل از شروع پروازتان در فرودگاه حضور داشته باشید.

 

قیمت بلیط

 یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید بلیط هواپیما باید به آن توجه کنید عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت نهایی بلیط است. باید بدانید که کلاس پروازی، چارتری یا سیستمی بودن پرواز و ایرلاین برگزارکننده پرواز می‌تواند بر روی قیمت نهایی بلیط تأثیرگذار باشد. آشنایی با این نکات به شما کمک می‌کند تا بتوانید ارزان‌ترین و مناسب‌ترین بلیط را برای خود تهیه کنید.

ترمینال پرواز

ترمینال پرواز را می‌توان جزء نکاتی دانست که بعد از خرید بلیط هواپیما باید در ذهنتان بسپارید. توجه به این مورد به شما کمک می‌کند تا وقتتان در فرودگاه هدر نرود، استرس بیشتری را تجربه نکنید و از پروازتان جا نمانید.

 

 

قبل از خرید بلیط هواپیما چه مواردی را چک کنیم (3)

 

 روش خرید بلیط

 بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما به شیوه خریدتان نیز توجه کنید. برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید به محل قرارگیری دفتر فروش بلیط هواپیمایی مراجعه کنید. می‌توانید در گوگل سرچ کنید تا وب‌سایت‌های فروش بلیط را پیدا کنید. این دو روش وقت زیادی از شما می‌گیرد. راه سوم که سریع‌ترین راه ممکن برای خرید بلیط هواپیما است، مراجعه به بازار آنلاین فروش بلیط هواپیما سفرمارکت است. بازار آنلاینی که در آن تعداد زیادی وب‌سایت فروش بلیط اقدام به عرضه بلیط‌های خود کرده‌اند. در ادامه با این بازار بیشتر آشنا می‌شویم.

 

 سفرمارکت؛ بازار آنلاین خرید بلیط هواپیما

 سفرمارکت بازار آنلاینی برای خرید محصولات سفر نظیر بلیط هواپیما، بلیط قطار، تور گردشگری، هتل، ویلا و اقامتگاه است. وب‌سایت‌ها (عرضه‌کنندگان) مختلفی در سفرمارکت حضور دارند. با مراجعه به وب‌سایت و اپلیکیشن سفرمارکت و وارد کردن مشخصات اولیه خود نظیر شهر مبدأ، شهر مقصد، تاریخ پرواز رفت، تاریخ پرواز برگشت، کلاس پروازی و تعداد مسافرین، از موتور جستجوی هوشمند سفرمارکت کمک می‌گیرید تا از میان چند ده وب‌سایت مختلف لیستی از بلیط های هواپیمایی مورد نظرتان به شما نمایش داده شود.

 نمایش این لیست در یک صفحه و یک‌جا به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن ویژگی‌های مختلف که در این مقاله به آن اشاره کردیم را بر روی هر بلیط مشاهده کنید و با مقایسه آن‌ها مناسب‌ترین و ارزان‌ترین بلیط را برای خود خریداری کنید.

 همچنین در وب‌سایت و اپلیکیشن سفرمارکت فیلترهای مختلفی برای شما قرارداده شده‌است تا بتوانید مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم را متناسب با علاقه و سلیقه و بودجه‌تان مشخص کنید. با فعال و غیرفعال کردن گزینه‌های فیلترهای هر مورد، نتایج جستجو را طوری تغییر دهید که مناسب‌ترین بلیط به شما نمایش داده شود.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.