در حال حاضر کشور کانادا مقصد گردشگری و تحصیلی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بسیار معتبری در کشور کانادا وجود دارد، اما در این میان تنها برخی از این دانشگاه‌ها توانسته‌اند رتبه خوبی در رنکینگ جهانی به دست آورند. در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر معرفی بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا، دانشگاه‌هایی که از طریق بورسیه تحصیلی دانشجو می‌پذیرند را به شما معرفی کنیم.

کانادا یکی از کشورهای مدرن و پهناور جهان است، در حال حاضر این کشور به عنوان دومین کشور بزرگ جهان و بزرگترین کشور قاره آمریکا شناخته شده است. طبیعت زیبا و بی نظیر، دانشگاه‌های معتبر، جاذبه‌های توریستی و گردشگری، رفاه اقتصادی، رفاه زندگی و... همه باعث شده تا به یک کشور مهاجرپذیر تبدیل شود. در حال حاضر کشور کانادا مقصد گردشگری و تحصیلی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بسیار معتبری در کشور کانادا وجود دارد، اما در این میان تنها برخی از این دانشگاه‌ها توانسته‌اند رتبه خوبی در رنکینگ جهانی به دست آورند. در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر معرفی بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا، دانشگاه‌هایی که از طریق بورسیه تحصیلی دانشجو می‌پذیرند را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین دانشگاه های کانادا با امکان اخذ بورسیه

کشور کانادا کشوری است که هر ساله پذیرش دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان انجام می‌دهد. از این رو می‌توانیم بگوییم که مقصد مورد علاقه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. یکی از بهترین راه‌های اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل در دانشگاه و کالج‌های کاناداست. کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور کانادا از سطح علمی بالایی برخوردار هستند، از این رو می‌توانند بهترین گزینه برای دانشجویان بین‌المللی باشند.

تورنتو

با توجه به مطلب منتشر شده در وب‌سایت کن اپلا، در رابطه با دانشگاه های کانادا برای اپلای : دانشگاه تورنتو دارای هفت کالج است. این دانشگاه اولین دانشگاه مستعمره Upper Canada بوده و توسط کلیسای انگلیس اداره می‌شد. دانشگاه تورنتو توانسته به موفقیت‌های چشمگیری برسد، همین موضوع باعث شده تا آن به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا معرفی شود. از افتخارات این دانشگاه می‌توانیم به اولین انتشارات دانشگاهی در کشور کانادا و نخستین دانشکده علوم جنگل در این کشور اشاره کنیم.

مک گیل

یکی از دانشگاه‌های انگلیسی زبان استان کبک، دانشگاه مک گیل است. در این استان تنها سه دانشگاه وجود دارد که دروس به زبان انگلیسی در آن تدریس می‌شوند. بیشتر فضاهای این ساختمان که در سال 1821 ساخته شده است در فضای سبز قرار دارد. دانشکده پزشکی به عنوان نخستین دانشکده مک گیل شناخته شده است. همین موضوع باعث شده تا بیش از 30 هزار دانشجو از 150 کشور جهان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه درخواست پذیرش خود را ارسال کنند.

 

بهترین دانشگاه کانادا برای بورسیه (2)

 

بریتیش کلمبیا

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های استان بریتیش کلمبیا، دانشگاه بریتیش کلمبیا نام دارد. این دانشگاه به دلیل سطح علمی بالایی که دارد به عنوان یکی از 20 دانشکده برتر جهان شناخته شده است. ساختمان اصلی این دانشگاه در ونکورو کلونا قرار گرفته است. این دانشگاه اکنون در 12 دانشکده خود در حال پذیرش دانشجویان است. این دانشگاه می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که قصد اخذ بورسیه تحصیلی دارند. در واقع استراتژی این دانشگاه آن است تا به مردم کشورهای جنگ زده کمک کند. همین موضوع باعث می‌شود تا افراد بسیار بیشتری برای پذیرش در این دانشگاه اقدام کنند.

آلبرتا

یکی از دانشگاه‌هایی که در سال 1908 در مرکز شهر ادمونتون ساخته شده، دانشگاه آلبرتا نام دارد. این دانشگاه در حال حاضر جز دانشگاه‌هایی است که دانشجویان می‌توان در رشته‌های بومی کشور کانادا هم ادامه تحصیل داد. تا به این لحظه بیش از 260 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. دانشگاه آلبرتا در رشته‌های علوم انسانی، کامپیوتری، اجتماعی، هنر، مهندسی، شیمی، فیزیولوژی، اقتصاد، بازرگانی، مراقبت‌های درمانی و.... در حال پذیرش دانشجو می‌باشد. حدود 26 درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل در این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. 

مونترال

یکی از پنج دانشگاه برتری در کشور کاناداست که تمامی دروس در آن به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند. اکنون حدود 41 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به کار هستند. البته یک چهارم این دانشجویان را افرادی تشکیل داده‌اند که به دنبال اخذ اقامت موقت در کشور کانادا هستند. در این دانشگاه به کارهای تحقیقاتی توجه بسیاری می‌کنند. این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرهای کشور کانادا برای زندگی دانشجویی است.

مک مستر

یکی از بهترین دانشگاه‌های شهر همیلتون استان انتاریو، دانشگاه مک مستر نام دارد. این دانشگاه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای بورسیه دانشجویی باشد. بیشتر دانشجویان، دانشگاه مک مستر را با نام دانشکده پزشکی آن می‌شناسند. درصد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند از این طریق اقدام می‌کنند. دانشگاه مک مستر یکی از چهار دانشگاهی است که نامش در میان صد دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

واترلو

یکی از دانشگاه‌های تازه تاسیس کشور کانادا که سال ساخت آن به کمتر از یک قرن می‌رسد، دانشگاه واترلو است. دانشگاه واترلو یکی از جامع‌ترین و بهترین دانشگاه‌های کشور کاناداست که می‌تواند بورسیه دانشجویان را بپذیرد. اکنون بیش از 35 هزار دانشجو به صورت نیمه وقت و تمام وقت در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در حال حاضر این دانشگاه در رشته‌های مهندسی، فناوری، علوم انسانی، اقتصاد، علوم کامپیوتر، شیمی، علوم اجتماعی، زیست شناسی و.... دانشجو می‌پذیرد.

وسترن

این دانشگاه به دلیل سطح بالای علمی و فعالیت‌های تحقیقاتی خود، همیشه در میام برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. این دانشگاه در سال 1878 فعالیت خود را آغاز کرده است، دانشجویان بسیاری از 121 کشور جهان در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

کلگری

این دانشگاه در شهر کلگری استان آلبرتا ساخته شده است. از 6 هزار دانشجویی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، بیش از نیمی از آن‌ها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. دانشجویان بسیاری از 80 نقطه جهان به صورت پاره وقت و تمام وقت در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

چطور برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا اقدام کنیم؟

 

بهترین دانشگاه کانادا برای بورسیه (3)

 

با توجه به مطلب منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای، در رابطه با اینکه چگونه بورسیه تحصیلی کانادا بگیریم: اگر قصد پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و اخذ بورسیه تحصیلی را دارید، باید بدانید، شرایط برای دریافت هر یک از انواع بورسیه در هر یک از مقاطع متفاوت است. حتی شرایط بورسیه دانشگاه‌های مختلف نیز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. به طور کلی یک دانشجو برای اخذ بورسیه کانادا باید شرایط زیر را داشته باشد.

● رزومه عالی تحصیلی و نمرات خوب

● مهارت بالا در زبان

● شرکت در برنامه‌های فوق برنامه و تشکلات و اجتماعات مختلف

● نوشتن مقالات علمی و تجربیات تحقیقاتی

برای اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا دریافت کنید باید مدارک زیر را تکمیل کنید:

● مدارک تحصیلی ترجمه شده همراه با اسکن

● ریز نمرات ترجمه شده همراه با اسکن

● عکس 3/5 در 4/5

● آدرس و کدپستی دانشجو

● انگیزه نامه قوی

● توصیه نامه

● مدرک زبان با نمره بالا (آیلتس یا تافل)

● ارائه مقالات معتبر در سطح بین‌المللی

کلام آخر

در دانشگاه‌های کشور کانادا رشته‌های تحصیلی بسیار متنوعی ارائه شده است. همین موضوع باعث شده تا دانشجویان بسیاری جذب ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها شوند. با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با تحصیل در کانادا: دانشجویان کانادایی به دلیل تحصیل در یک سیستم آموزشی خوب و گذراندن دوره‌های عملی، شانس بیشتری برای ورود به بازار کار دارند. همچنین مدرک اخذ شده از دانشگاه‌های کانادا ارزشمند بوده و در اکثر کشورهای دنیا مورد قبول است. همین موضوع باعث می‌شود دانشجویان برای تضمین آینده شغلی و تحصیلی خود، کشور کانادا را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند.

تحصیل در کانادا مزایای زیادی دارد. در این بخش به مهم‌ترین مزایای تحصیل در کانادا اشاره می‌کنیم:

هزینه تحصیل در کانادا نسبت به تحصیل در سایر کشورها مثل آمریکا و استرالیا مناسب‌تر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.