امروزه با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در بین مردم و گسترش روزافزون کسب وکارهای اینترنتی درخواست برای طراحی سایت به شکل چشمگیری افزایش یافته­است. می‌توان گفت که تقریبا تمامی کسب­ و کارها به فکر گسترش فعالیت خود در فضای نامحدود اینترنت هستند راه‌های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد. در کل برای طراحی یک سایت در بستر اینترنت می‌توان از یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس ، جوملا یا حتی دروپال استفاده کرد و یا اقدام به طراحی اختصاصی سایت کرد.

امروزه با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در بین مردم و گسترش روزافزون کسب وکارهای اینترنتی درخواست برای طراحی سایت به شکل چشمگیری افزایش یافته­است. می‌توان گفت که تقریبا تمامی کسب­ و کارها به فکر گسترش فعالیت خود در فضای نامحدود اینترنت هستند راه‌های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد. ما قصد داریم در این محتوا به بررسی و مقایسه قیمت طراحی سایت با قالب آماده وردپرس در مقابل طراحی سایت اختصاصی بپردازیم.

در کل برای طراحی یک سایت در بستر اینترنت می‌توان از یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس ، جوملا یا حتی دروپال استفاده کرد و یا اقدام به طراحی اختصاصی سایت کرد.

طراحی سایت با وردپرس

در بین سیستم‌های مدیریت محتوا که معرفی کردیم، وردپرس از همه معروف‌تر و پرکاربردتر است و بسیاری از سایت‌ها با استفاده از این ابزار محبوب طراحی می‌شوند. معمولا کسب وکارهایی که به دنبال ایجاد سایت با حداقل هزینه و در کمترین زمان ممکن هستند از این ابزار برای طراحی سایت استفاده می‌کنند.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

 طراحی سایت با وردپرس مزایای زیادی دارد که از مهمترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یکی از مزایای وردپرس وجود قالب‌های آماده فراوان و بسیار متنوع برای این ابزار طراحی سایت است. در کل برای انواع سایت‌های شرکتی، فروشگاهی، وبلاگی و انواع دیگر سایت‌ها، قالب‌های متنوع فراوانی در بستر اینترنت وجود دارد که می‌توانید با کمترین هزینه ممکن آن‌ها را از سایت‌های فروش قالب نظیر راست ­چین و ژاکت خریداری کرد.
  2. یکی دیگر از مزایای وردپرس امکان توسعه پذیری سریع و آسان آن است که با استفاده از پلاگین‌‌های وردپرس امکان‌پذیر است. برای توسعه و ایجاد امکانات جدید به سایت وردپرسی کافی است افزونه‌ای برای ایجاد آن ویژگی در سایت خود نصب و فعال‌سازی کنید. در بستر اینترنت می‌توان از سایت‌های زیادی که به فروش افزونه می‌پردازند، افزونه مورد نظر را خریداری کرد. حتی در صورت نیاز می‌توان با برنامه نویسی یک افزونه سفارشی برای سایت ایجاد کرد.
  3. امکان طراحی سایت با حداقل هزینه و در کمترین زمان ممکن یکی از دلایل محبوبیت زیاد وردپرس است زیرا با توجه به وجود ابزارهای آماده­ای که در بستر اینترنت برای وردپرس وجود دارد، می‌توان در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه یک سایت وردپرسی را طراحی کرد.
  4. یکی دیگر از مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که پشتیبانی و نگهداری این نوع سایت‌ها حتی برای کاربرانی که دانش برنامه­نویسی ندارند، بسیار آسان است.
  5. سازگاری سایت‌های وردپرسی با الگوریتم‌ها و ربات‌های گوگل یکی دیگر از دلایل محبوبیت این سایت‌های وردپرسی است که باعث بهبود رتبه این سایت‌ها در این موتور جستجو می‌شود. به علاوه برای بهبود سئو سایتهای وردپرسی می‌توانید از پلاگین‌هایی مثل yoast seo و Rank Math استفاده کرد.

 

2

 

طراحی سایت اختصاصی

معمولا برای کسب­وکارهای کوچکی که بودجه محدودی دارند، بهترین گزینه برای طراحی سایت استفاده از سیستم مدیریت محتوایی مثل وردپرس است. ولی گاهی پیش می‌آید که شرکت‌های بزرگ که تعداد کاربران سایت آن‌ها بالاست و محدودیتی از لحاظ بودجه و هزینه ندارند ترجیح می‌دهند به طور اختصاصی یک سایت برای مجموعه خود طراحی کنند.

برای طراحی سایت اختصاصی می‌توان از ابزارها و تکنولوژی­های متفاوتی استفاده کرد. به عنوان مثال Asp.net mvc core یکی از این ابزارهاست که در آن می‌توان با زبان‌های مختلفی برنامه­نویسی مثل C# ، Javascript و فریمورک‌های آن اقدام به طراحی سایت سفارشی کرد.

                        

زبان Php هم یکی از ابزارهای پرکاربرد طراحی سایت است که می‌توان با استفاده از فریمورک‌های کاربردی این زبان مثل فریمورک لاراول، اقدام به طراحی سایت اختصاصی کرد. 

 

مزایای طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی با هریک از این ابزارها مزایا و معایب خودش را دارد که در از مهمترین مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یکی از اصلی­ترین مزایای طراحی سایت اختصاصی که کسب­وکارهای بزرگ را علیرغم هزینه بیشتر طراحی سایت، ترغیب به استفاده از این روش می‌کند، امکان سفارشی­سازی سایت براساس نیاز است.

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت اختصاصی استفاده از تکنولوژی­های روز دنیای برنامه­نویسی در این سایت‌هاست.

 

3

 

مقایسه قیمت طراحی سایت با وردپرس و طراحی سایت اختصاصی

 

با توجه به مطالبی که در این مقاله بیان کردیم، طراحی سایت وردپرسی بسیار ساده­تر و سریع‌تر از طراحی سایت سفارشی با زبان‌هایی مثل Php است. در نتیجه قیمت طراحی سایت وردپرسی بسیار کمتر از قیمت طراحی سایت به صورت اختصاصی است.

قیمت طراحی سایت وردپرسی با توجه به امکانات مورد نیاز و نوع آن سایت متفاوت است و به طور معمول هزینه طراحی سایت وردپرسی از 3 میلیون تومان شروع می‌شود و هرچه امکانات و ویژگی­های بیشتری برای سایت مورد نیاز باشد، قطعا هزینه طراحی سایت بیشتر خواهد بود.

قیمت طراحی سایت به صورت اختصاصی قابل مقایسه با یک سایت وردپرسی نیست، زیرا سطح تخصصی که برای طراحی این نوع سایتهای نیاز است بسیار بیشتر از سایت های وردپرسی است. در سایت های وردپرسی به راحتی و با استفاده از قالب‌ها و پلاگین‌هایی که به صورت آماده وجود دارند می‌توانید بدون حتی یک خط کدنویسی یک سایت را ایجاد کنید. ولی برای طراحی یک سایت اختصاصی برنامه­نویسی شده باید از صفر تا صد سایت را کدنویسی کند.

به علاوه یک سایت وردپرسی را در کمترین زمان ممکن و حتی یک روزه می‌توان طراحی کرد ولی قطعا برای طراحی سایت اختصاصی باید زمان بیشتری را صرف کرد.

قیمت طراحی سایت اختصاصی هم با توجه به نوع آن سایت و  امکاناتی که برای آن نیاز است، متفاوت خواهد بود ولی به طور میانگین قیمت طراحی سایت اختصاصی از 01 میلیون تومان به بالا است. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر  به لینک قیمت طراحی سایت آرمیس وب مراجعه کنید و کارشناسان فروش درارتباط باشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.