طلا و جواهرات در بروز زیبایی بانوان بسیار تاثیرگزار بوده و انتخاب درست و مناسب در پوشیدن طلا و زیورآلات، می‌تواند باعث ایجاد و یا افزایش اعتماد به نفس شود. طلا و جواهرات امروزه یکی از آیتم‌های پر اهمیت در ظاهر استایل هر شخصی محسوب می‌شود. در حال کمتر کسی را در اطراف خودتان می‌بینید که از این نوع زیورآلات کمتر استفاده بکند و همیشه بازار این نوع زیورآلات پرهیاهو و پر جنب و جوش بوده است. 

در این مطلب چند نکته در مورد انتخاب‌های درست و بهتر برای پوشیدن طلا و جواهرات را به شما خواهیم گفت که با دانستن این موارد هنگام خرید طلا  و یا ست کردن‌ آن‌ها به هنگام مهمانی‌ها و مجالس و... به شما کمک شایانی خواهد کرد.

۱. اگر رنگ پوست شما سفید یخی است ترجیحاً به جای استفاده از طلای زرد از طلای سفید استفاده کنید. درخشندگی طلای سفید، زیبایی و جلوه پوست‌‌تان را بیشتر خواهد کرد.

۲. اگر رنگ پوست‌تان گندمگون (رنگی مابین سفید و برنزه) است استفاده از طلای زرد و ترکیب آن با طلای قرمز برای جلوه پوست‌ شما مناسب‌تر خواهد بود.

2

۳. اگر رنگ پوست‌تان برنزه یا سبزه تیره است ترجیحاً از زیورآلاتی استفاده کنید که ترکیبی از طلای سفید و زرد باشند.

۴. در مهمانی‌های رسمی اگر تنها نگین انگشتر و یا نگین آویز گردنبندتان همرنگ لباس یا مکمل رنگ لباستان باشد مناسب‌تر خواهد بود.

۵. گردنبند پهن، عموما در رده مصنوعات اسپرت طبقه بندی می‌شود و استفاده از آن در مجالس و محافل رسمی چندان مرسوم نیست. بهتر است که از این گردنبند ‌ها در مهمانی‌های صمیمی و محافل دوستانه استفاده کنید. این را هم خاطر نشان کنیم که اگر گردنبندتان پهن باشد و نگین‌های رنگی داشته باشد، چهره‌تان عبوس و گرفته به نظر خواهد رسید.

۶. وقتی از گردنبند پهن استفاده می‌کنید، بهتر است از گوشواره صرف‌نظر کنید‌ زیرا بخشی از فضایی که برای جلوه‌ گوشواره‌تان لازم است توسط پهنی و درخشندگی گردنبندتان از بین خواهد رفت. ضمنا بهتر است که رنگ سنگ‌های به کار رفته در جواهرتان با رنگ پوست‌تان هم‌سو ‌باشد.

۷. به هنگام انتخاب دست‌بند دقت کنید که دست‌بندتان تنگ نباشد و ضمناً آنقدر هم بزرگ نباشد که با کاهش وزن‌تان توی دست لق بزند یا از دست‌تان‌ بیفتد. اگر دست‌تان نسبتاً چاق است دست‌بندی انتخاب کنید که کیپ دست‌هایتان نباشد. دست‌بندهای تنگ، دست‌تان را چاق‌تر از آن چیزی که هست نشان خواهد داد. در انتخاب دست‌بند باید راحتی دست را هم در مد نظر داشته باشید. اگر دست‌بندتان باعث درد یا حس گرفتگی در مچ دست‌هایتان می‌شود همیشه حس ناخوشایندی خواهید داشت و از خریدتان ناراضی خواهید بود بنابراین انتخاب مناسبی نیست.

۸. اگر گوشواره‌ای با آویز بلند دارید، بهتر است از گردنبند صرف‌نظر کنید تا جلوه‌ گوشواره‌تان بیش‌تر شود. اگر گردنی کشیده و بلند دارید و اگر موهایتان کوتاه است یا اگر موهای بلندی دارید که همیشه جمع می‌کنید، بهتر است از گوشواره‌های بلند و پهن استفاده کنید و اگر گوش‌های کوچکی دارید ترجیحا از گوشواره‌های چسبان استفاده کنید.

۹. خطر بروز حساسیت‌های پوستی در استفاده از انگشتر، گردنبند، گوشواره و دستبند وجود دارد. اگر با نشانه‌هایی از حساسیت پوستی برخورد کردید حتما برای درمان به پزشک متخصص مراجعه نمایید و با او مشورت کنید 

3

۱۰. اگر طلا و جواهرتان را با استانداردها و معیارهای انتخابی خودتان بسنجید و خرید کنید، مطمئناً علاقه بیش‌تری به آن پیدا خواهید کرد و در نهایت هم از خرید خودتان راضی و خشنود خواهید بود. اسیر مد بودن و تقلید کورکورانه از مد روز باعث می‌شود حس مالکیت و علاقه‌تان نسبت به آنچه خریداری کرده‌اید، به مرور زمان از بین برود.

سخن پایانی:

مواردی که در بالا خواندید به منظور راهنمایی و انتخاب بهتر و مناسب‌تر شما به هنگام پوشیدن طلا و زیورآلات بود. همانطور که گفتیم هیچ‌گاه اسیر مُد نباشید و هر انتخابی که از آن احساس رضایت ‌کنید برای شما مناسب‌‌تر خواهد بود.

و برای خرید طلا عجله نکنید و از چند *گالری* دیدن کنید تا مدل مدنظر خود را پیدا کنید. امروزه خرید آنلاین طلا و جواهر، انتخاب و خرید را راحت کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.