در این مطلب ما قصد داریم تا در مورد راهنمای پیش فروش آپارتمان و در مورد ریشه ی کلمه ی آپارتمان و مزایا و معایب آپارتمان نشینی  و تهاتر ملک صحبت کنیم، در انتهای مطالب هم همچنین در مورد آگهی مشارکت در ساخت صحبت های مفیدی را برایتان بیان خواهیم نمود.

 

ریشه ی کلمه آپارتمان

بر اساس نظر فرهنگستان ادب فارسی کشورمان کلمه ی آپارتمان را نه کلمه ای فارسی می توان نامید و نه می توان آن را کلمه ای عربی دانست، کلمه ی آپارتمان طبق نظرات آن ها کلمه ای خارجی و تماماً کلمه ای لاتین می باشد.

 

نام قراردادی فرهنگستان زبان فارسی برای کلمه ی آپارتمان

برای کلمه ی آپارتمان در زبان فارسی کشورمان، فرهنگستان زبان فارسی کلمه ای معادل آن به نام کاشانه را قرار داده است.

اما این کلمه برای جا افتادن بین صحبت ها و محاورات مردم هنوز راه زیادی را در پیش دارد، اکثریت مردم هم هنور کلمه ی آپارتمان را در صحبت های خودشان به کار می برند.

 

تعریف حقوقی کلمه ی آپارتمان

در تعریفات حقوقی به ملکی که زیر مجموعه ای از ساختمانی باشد و می تواند متشکل از یک یا چند اتاق باشد و شامل قسمت هایی همچون دستشویی و آشپزخانه نیز است  در مجموع همگی این موارد با هم،  یک واحد آپارتمان را تشکیل می دهند.  

تعریف حقوقی کلمه ی آپارتمان را چندان نمی توان دقیق دانست، چون آپارتمان هایی وجود دارند که بدون اتاق می باشند و کاربری آن ها کاری و یا مسکونی است.

همچنین ساختمان هایی وجود دارند که ممکن است در ظاهر آپارتمانی هستند ولی دارای سند مجزایی نیستند  که در این حالت طبق تعریف های حقوقی جزو دسته ی آپارتمان ها نمی توان آن ها را قرار داد.

تعریق دقیق کلمه ی آپارتمان

در مطلب راهنمای پیش فروش آپارتمان خوب است که بدانید برای تعریف دقیق کلمه ی آپارتمان می شود گفت، به محل یا ملکی که برای سکونت و یا کار کردن می تواند مورد استفاده ی افراد قرار بگیرد.

همچنین این ملک در ساختمان بزرگی واقع شده است که برای خودش سندی مستقل و مجزا از این مجموعه ساختمان کامل و بزرگ را دارد را، آپارتمان می گویند.

 

مزایای زندگی آپارتمانی

از مزایای آپارتمان نشینی می توان به کم شدن هزینه هایی نظیر طراحی دکوراسیون اشاره نمود، چون آپارتمان ها معمولا فضای محدودتری نسبت به بسیاری از خانه های مستقل و ویلایی دارند.

با پیشرفت تکنولوژی می توان خانه های آپارتمانی را به محیط هایی بسیار گرم و چشم نواز و البته لوکس تبدیل کرد که مورد علاقه ی هر تنوع  سلیقه ای نیز باشد.

می توان با کمک گرفتن  از طراحان و برداشتن ابعاد فضای آپارتمان توسط آن ها، با توجه به وجود انواع سبک ها و علایق افراد دست به کارهایی خلاقانه و زیبا اقدام نمود.

اگراز نظر امنیتی بخواهیم حساب کنیم آپارتمان های امروزی با نصب دوربین، حضور داشتن نگهبان  و همچنین درب های محکم و مناسب از امنیت بیشتری به نسبت ساختمان های ویلایی برخوردار هستند.

البته در مطلب  راهنمای پیش فروش آپارتمان نیز یاد آور می شویم که آپارتمان هایی هنوز موجود هستند که سبک معماری آن ها خیلی قدیمی و به دور از امنیتی می باشد که خارج از فضای ایمن و مدرن آپارتمانی امروزی است و برای زندگی کردن در رفاه و آرامش و امنیت اصلا مناسب افراد جامعه نیستند.

در مواجهه ی با مشکلات و خرابی تجهیزات حرارتی، گرمایشی و تجهیزات سرمایشی و امثالهم ، در خانه های ویلایی و مستقل شما خودتان بایستی برای حل مشکلات و پیدا کردن تعمیرکاری مناسب برای آن ها فکر کنید و اقدام کنید.

همچنین  خودتان در بعضی مواقع ممکن است مجبور تعمیر تجهیرات کنید، اما در آپارتمان هایی اصولی و مناسب برای زندگی کردن، اکثرا تیم تعمیر کاری مخصوص برای این کار وجود دارد و می توان از آن ها برای تعمیرات تجهیزات آپارتمان کمک گرفت.

به دلیل محدود بودن فضای آپارتمان ها، سرعت تمیز کردن آن ها نیز به نسبت خانه های ویلایی می تواند کمتر شود.

 

معایب زندگی آپارتمانی

از معایب ساختمان های آپارتمانی می توان به محیط  های محدود تری که به نسبت ساختمان های ویلایی دارند اشاره کرد، بسیاری از خانواده ها خواستار زندگی کردن در فضایی آزادتر و بزرگ تر هم برای خودشان هم برای فرزندان شان هستند.

با زندگی آپارتمانی، دلواپسی هایی از بابت حضور در محیط های احاطه شده توسط خانواده هایی با سبک ها و علایق گوناگون نیر وجود دارد.

زندگی در فضای آپارتمانی دشواری ها و بردباری های مخصوص به خودش را دارد، چون ممکن است همسایگان شما از هر نوع قشری باشند؛ ممکن است همسایه ی شما خواننده ای باشد، یا اهل دید و بازدید های فراوان و مهمانی های بسیار شلوغ باشند و یا افراد پر سر و صدایی باشند که مراعات زندگی افراد دیگر آپارتمان را نکنند.

برای افرادی که علاقه مند به نگهداری از سگ  و یا حیوانات پر سرو صدا را دارند، آپارتمان فضای اصلا مناسبی نیست؛ چون امکان ایجاد مزاحمت  و درگیری با همسایه هایتان نیز در چنین شرایطی کم نیست، حیواناتی چون سگ هم معمولا طبق طبیعت غریزی و ذاتشان سر و صدای فراوانی را ایجاد می کنند.

آپارتمان نشینی ملزم به رعایت قوانین بیشتر و سخت نسبت به زندگی ویلایی دارد و محدودیت های بیشتری را باید در آن تحمل کرد.

تمامی مواردی که  در بالا ذکر نمودیم فقط تعدادی از مزایا و معایب آپارتمان نشینی هستند، زندگی کردن در هر محیطی بستگی به اولویت های افراد دارد و به میزان دخل و خرج خانواده ها و یا افراد جامعه نیز وابسته می باشد.

 

بحث بعدی پیش فروش آپارتمان

با توجه به شرایط دشواری که  در دنیای امروزی برای زندگی کردن و همچنین خرید منزل مناسب وجود دارد، هزینه های بالایی را برای خرید منزل مناسب و مورد علاقه تان می بایست پرداخت کنید.

با توجه به چنین شرایط خاصی، روشی بوجود آمده است که هم خانواده های زیادی صاحب خانه ی ارزان تری شوند، هم تولید کنندگان  و فعالان حوزه ی مسکن به سود و منفعتی مناسب برسند.

یکی از شرایطی که برای هر  دو طرف شرکت کننده در حوزه ی مسکن شامل سود خوبی خواهد شد، پیش فروش آپارتمان می باشد.

 

مورد بعدی تهاتر ملک

احتمال دارد در طول زندگی خودتان کالایی را از نزدیکانتان خریداری کرده باشید، و همزمان از آن شخص مقداری پولی را نیز طلب داشته باشید.

به حالتی که دو طرف قضیه نسبت به هم دیگر طلبی دارند و طلبشان را از طریق کالاهایی که به یکدیگر داده اند صاف کرده باشند، در اصطلاح تهاتر می گویند.

یکی دیگر از مواردی که امروزه نیز متداول شده است تهاتر ملک می باشد، به عنوان مثال فرض کنید شما خانه ی خودتان را به شخصی فروخته اید اما در ازای این که وجه نقد یا پول از آن شخص بگیرید، اعلام می کنید که خانه ی خودتان را در ازای معاوضه با خودروی شخصی او  و یا هر کالایی که مد نظرتان باشد به آن شخص خواهید فروخت.

 

مورد آخر آگهی مشارکت در ساخت

ممکن است شما صاحب ملک یا ساختمانی فرسوده یا کلنگی باشید  و علاقه مند به خراب کردن آن ملک و تبدیل کردن آن به ساختمانی به شکل امروزی و جدید و مجهز تر می باشید.

2

در این میان شاید میزان سرمایه ای که برای ساخت ساختمان مورد علاقه تان می باشد، کافی نباشد و کفاف کار شما را نیز نمی دهد.

از طرفی شما به ساخت و ساز و به روز کردن ملک فرسوده ی خودتان تمایل دارید، از طرفی هم سرمایه ی کافی برای انجام ساخت و ساز آن را ندارید.

در چنین شرایطی افراد، گروه ها  و شرکت هایی وجود دارند که شما می توانید با توافق کردن با آن ها، از طریق قرار دادن ملک تان به آن ها با توجه شرایط و ظوابطی که باعث سود هر دوی شما شود، اقدام برای ساختن ملک تان کنید.

بطور مثال ممکن است زمین شما 1000 متر باشد، شرکت یا افراد مشارکت کننده  در ساخت ملک به شما می گویند که ما می توانیم آپارتمانی پنج طبقه با 10 واحد با متراژ فلان را از این ملک شما بسازیم.

شش واحد این آپارتمان سهم ما خواهد بود که هزینه های کامل ساخت و ساز ملک فرسوده تان را پرداخت کرده ایم، چهار واحد مابقی دیگر هم سهم شما می باشد که زمین خودتان را برای ساخت و ساز در اختیار ما قرار داده اید.

امروزه این شکل از مشارکت ها که در ساخت املاک رواج پیدا کرده است، می تواند به شکل های مختلفی از آگهی مشارکت در ساخت از طریق وبسایت های مخصوص درج آگهی، روزنامه ها  و یا انواع روش های ارتباطی دیگر برای استقبال افراد جامعه منتشر گردد. 

 

سخن آخر

در پایان اگر شما در مورد این مطلب نظری دارید و یا در مورد مشارکت  در ساخت و ساز نظرات و پیشنهاداتی دارید، لطفا برای ما در زیر همین مطلب ارسال فرمایید با تشکر.

منبع : تراکت – سایت آگهی و نیازمندی

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.