بسیاری از افراد علاقه زیادی در نوشیدن آب خنک و گوارا در فصول گرم تابستان دارند. امروزه انواع تجهیزات سرمایشی در این زمینه تولید شده است که علاوه بر رفع این مورد امکانات دیگری نیز برای این افراد به ارمغان می آورند. امکاناتی مانند آب داغ و آب جوش برای تهیه انواع چای و نسکافه و غیره. دستگاه آبسردکن فانتزی نمونه ای از این تجهیزات است.

همچنین در مکان های شلوغ مانند رستوران ، کافی شاپ و ... که نیاز مداوم به آب خنک برای مشتریان خود دارند، باید به جای آبسردکن از یخساز حبه ای استفاده کرد. این دستگاه ها نیز در انواع مدل های مختلف خانگی ، رستورانی و صنعتی ساخته می شوند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب استفاده از آبسردکن و یخساز پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم مطلب را تا انتها مطالعه بفرمائید.

 

آبسردکن یا یخساز؟

برای پی بردن به این موضوع باید ابتدا نوع مصرف خود را تعیین کنید. در واقع هر کدام از این دستگاه ها خصوصیات خاص خود را دارند و استفاده از آنها به شرایط نیاز شما بستگی دارد. برای نمونه آبسردکن ها در مکان هایی مانند مطّب ها و ادارات خصوصی میتوانند مشکلات کمبود آب خنک را رفع کند ؛ اما در مکان هایی مانند رستوران ، هتل ، کافی شاپ و ... که نیاز به آب خنک بیشتر است ، می بایست از یخساز استفاده نمود. زیرا موتور آبسردکن ها در اثر استفاده مکرر و پشت سر هم ، داغ شده و دچار سوختگی می گردد. به توضیحی دیگر ، آبسردکن ها عموماً برای استفاده های پی در پی طراحی نشده اند و برای رفع این موضوع باید از دستگاه یخساز استفاده کرد.

 

یخساز حبه ای دستگاهی برای تولید یخ های مکعبی و خوراکی می باشد. از این یخ ها می توان برای خنک کردن آب و نوشیدنی ها استفاده کرد. یخساز در انواع مدل های یخساز خانگی ، رستورانی و صنعتی ساخته می شوند.

توجه کنید که یخساز های خانگی قابلیت اتصال به آب شهری را ندارند و مخزن آنها بصورت دستی پر میشود. از این دستگاه می توان در منزل و حتی محل کار نیز استفاده کرد.

 

aztech-2

یخسازهای رستورانی کارکرد تمام اتوماتیک دارند. این دستگاه به آب شهری وصل شده و تمامی عملیات یخ سازی را به صورت خودکار انجام می دهد و مصرف کننده در هنگام نیاز می تواند یخ های تولید شده را برداشت نماید.

محدودیت هایی که دستگاه های یخسازی دارند این است که این دستگاه ها همانند نام خود تنها عمل تولید یخ را انجام میدهند ، اما آبسردکن ها تنوع مختلفی دارند و هر کدام خصوصیات منحصربفرد خود را دارند. همانطور که در ابتدای مطلب نیز ذکر شد نوعی از دستگاه های آبسردکن که به آنها آبسردکن منبع دار یا فانتزی نیز میگویند از توانایی تولید آب گرم و آب جوش نیز برخوردار بوده و میتوان از آن بصورت چند منظوره استفاده کرد. این آبسردکن ها با توجه به ماهیت خود قابلیت وصل شدن مستقیم به آب شهری را نداشته و دارای مخزن ذخیره آب می باشد. وزن این نوع دستگاه ها سبک بوده و ابعاد آن بسیار کوچکتر از سایر آبسردکن ها است. از این رو می توان دستگاه را در هر جایی از محل مورد استفاده قرار داد. برای استفاده از این نوع محصول معمولاً تنها به یک پریز برق نیاز دارید و استفاده از این نوع آبسردکن در منزل و دفتر کار بسیار رواج دارد. ناگفته نماند که در آبسردکن های منبع دار، می توان از مخزن فیلتر دار برای تصفیه آب در آنها استفاده کرد. این نوع آبسردکن ها عموماً دارای یخچالی با حجم حدود 20 لیتر در بخش زیرین خود دارند و استفاده کننده میتواند انواع خوراکی ها را در آن جای دهد.

نوع دیگر آبسردکن ها صنعتی تر بوده و مستقیما به آب شهری وصل شده و برای مراکز عمومی و شلوغ همچون مساجد ٬ معابر کنار خیابان ، سالن های ورزشی و ... مناسب می باشند.

 

 

aztech-3

کمپانی آزتک نمونه ای از تولید کنندگان انواع لوازم و تجهیزات سرمایشی است. این شرکت ترکیه ای تولیدکننده شماره یک انواع دستگاه یخساز و آبسردکن بوده و گروه صنعتی اسکندری انحصاراً واردات و توزیع محصولات این شرکت در ایران را بر عهده دارد. گروه صنعتی اسکندری نیز به نوبه خود تولیدکننده انواع لوازم سرمایشی بوده و انواع آبسردکن های صنعتی و استیل 1 شیر ، 2 شیر 3 شیر و 4 شیر ، انواع آبسردکن های مرکزی و ... را تولید و ارائه مینماید.

برای مشاهده محصولات تولید شده توسط این شرکت میتوانید به وبسایت رسمی به آدرس www.aztech-co.ir مراجعه کنید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.