سید عبدالمحمد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رقم‌های جدید شامل گندم نان به نام آسمان، گندم دوروم به نام ساورز، جو دیم به نام بهدان و عدس دیم به نام سپهر در رأس مراکز تحقیقاتی کشور جای گرفت.
وی اظهار داشت: محققان تولید کننده این ارقام در جشنواره رونمایی از ارقام جدید معرفی شده محصولات مختلف زراعی و باغی در موسسه تحقیقات بذر و نهال کشور روز سی‌ام مردادماه در سالن همایش‌های موسسه تحقیقات بذر و نهال کشور در کرج از دست وزیر کشاورزی لوح تقدیر دریافت کردند.
در این آئین از 16 رقم جدید معرفی شده زراعی و باغی کشور رونمایی شد.
محمدی افزود: پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی گچساران با معرفی چهار رقم جدید بیشترین ارقام را در بین مراکز کشور به خود اختصاص داد.
وی ابرازداشت: چهار رقم جدید نسبت به ارقام فعلی و موجود از نظر عملکرد، مقاومت به کم آبی، آفات و بیماری‌های دارای برتری چشمگیری است.
مسئول پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی گچساران بیان کرد: پردیس این شهرستان به عنوان یکی از مراکز مهم کشور و سایت ملی دیم مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری تاکنون بیش از 30 رقم جدید از محصولات مختلف زراعی را معرفی کرده است.
محمدی گفت: ارقام معرفی شده از سوی این پردیس نقش بسیار ارزنده‌ای در افزایش عملکرد و خودکفایی کشور ایفا کرده است.
پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی گچساران در چند دهه اخیر با معرفی تعداد پرشماری ارقام پرمحصول گندم، جو، حبوبات و برنج نقش موثری در افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی و درآمد کشاورزان داشته است.
پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی گچساران متشکل از 6 پژوهشگر زیر نظر مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند.
این مرکز از سال 1352 تاکنون در زمینی به مساحت 152 هکتار در منطقه امامزاده جعفر گچساران فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی انجام می‌دهد.
منطقه امامزاده جعفر در 15 کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.