سهراب بنام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون 9 هزار نفر در بخش صنایع کهگیلویه و بویراحمد کار می کنند که با توجه به ظرفیت های این استان می تواند افزایش یابد.
وی بیان کرد: صنایع کوچک به واحدهای تولیدی و صنعتی گفته می شود که نیروی کار کمتر از 50 نفر دارند.
بنام تصریح کرد: نیاز به سرمایه گذاری کمترنسبت به واحدهای صنعتی بزرگ، امکان استخدام نیروهای بومی به دلیل نیاز نداشتن به تخصص زیاد، کوتاه بودن مدت زمان دوره ساخت و افزایش درآمد بهره برداران حوزه کشاورزی با فراوری محصولات از مزایای توسعه صنایع کوچک است.
وی گفت: هم اکنون 96درصد از صنایع این استان در بخش صنایع کوچک است.
بنام افزود: با هدف توسعه صنایع کوچک 13خوشه کسب و کار در این استان شناسایی شده است.
وی اظهار داشت: امکان سنجی طرح توسعه خوشه صنعتی محصولات گلخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در دست مطالعه است.
خوشه‌های صنعتی مجموعه‌ای از بنگاه های تجاری و غیر تجاری متمرکز در یک منطقه اقتصادی را شامل می‌شود که برای تولید یک یا چند محصول نهایی مشابه و همچنین صرفه‌های اقتصادی بیرونی با یکدیگر ارتباطات عمودی و افقی برقرار کرده و ضمن رقابت با یکدیگر در بسیاری از موارد همکاری جمعی و اقدامات مشترک دارند.
بیش از یک دهه است که توسعه صنعتی مبتنی بر خوشه‌ها، به عنوان یک راهبرد نوین مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کشورهای صنعتی و در حال توسعه قرار گرفته است.
وی از اخذ تأییدیه طرح شناسایی خوشه‌های کسب و کار و تهیه نقشه استانی خوشه‌ها در این استان خبر داد و گفت: آب معدنی و آبزی پروری در اولویت‌های بعدی انجام طرح امکان سنجی قرار دارند که امسال انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: خوشه صنعتی نوشیدنی‌ها، گیاهان دارویی، لبنیات محلی و صنعتی، پرورش زنبورعسل و تولید عسل و بسته بندی و فرآوری میوه از دیگر خوشه‌های شناسایی شده در این استان است.
بنام بیان کرد: تاکنون خوشه‌های کسب و کار دست بافته‌های استان درحال توسعه و پیاده سازی است.
وی تعداد شهرک‌های صنعتی فعال در کهگیلویه و بویراحمد را 13 مورد ذکر کرد و گفت: تعداد کل واحدهای به بهره برداری رسیده در این نواحی و شهرک‌ها 303 مورد است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.