جعفر گوهرگانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات به بیش از 700 واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در سه بخش سرمایه در گردش، تکمیل طرح‌های بالای 60 درصد و بازسازی و نوسازی پرداخت شده است.
وی افزود: برای کمک به بهبود وضعیت اشتغال، توسعه اقتصادی و تلاش برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی اهتمام مسئولان اجرایی استان در راستای پیگیری مصوبات این ستاد برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال یک ضرورت است.
گوهرگانی بیان کرد: از وظایف اصلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی کردن و هموار کردن طرح‌های جدید سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری وضعیت کنونی طرح‌هاست.
وی عنوان کرد: تصمیم گیری در مورد رفع مشکلات 140 طرح و واحد تولیدی خسارت دیده بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد توسط بانک کشاورزی این استان در دستور کار است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید پیگیر مشکلات و مسائل افراد متقاضی تسهیلات در حوزه‌های مربوط به خود باشند و تا رفع مشکلات این متقاضیان با آنها همکاری داشته باشند.
وی عنوان کرد: روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در این استان توسط برخی بانک‌ها نسبت به تعداد مصوبات رضایت بخش نیست.
گوهرگانی بیان کرد: در جشنواره شهید رجایی کهگیلویه و بویراحمد از 10 بانک و دستگاه برتر در زمینه ارائه خدمات تجلیل خواهد شد.
وی گفت: طی سال جاری واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات به بانک‌هایی معرفی می‌شوند که سال گذشته کمتر ارائه خدمات داشته‌اند و همچنین در سال 97 متقاضیان بیشتری به بانک‌های خصوصی معرفی خواهند شد.
گوهرگانی بیان کرد: از ابتدای سال 1395 زمان شروع به کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان تاکنون 55 واحد راکد صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند که میزان اشتغال احیا شده آنها بیش از 300 نفر بوده است.
وی افزود: حجم سرمایه گذاری برای به چرخه تولید بازگرداندن این تعداد واحد تولیدی راکد 50 میلیارد ریال بوده است.
سال گذشته 2 هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی این استان در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت شد.
حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.
حدود 50 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال‌های 1392 و 1393 راکد و یا نیمه فعال بودند.
هم اینک کمتر از 35 درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
444 طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.
تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان 643 واحد است که 572 مورد از این تعداد فعال هستند.
میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر 6 هزار و 64 میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت، 36 درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.