به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست با جمعی از مدیران و اعضای تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مدیران و اعضای سمن های این استان به جای پرداختن به امور سیاسی مسائل اجتماعی و فرهنگی مردم استان را پیگیری کنند.
وی افزود: تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد به دنبال اعتبارات دولتی نباشند زیرا در این صورت دچار نگاه سیاسی شده و نحوه تصمیم گیری مدیران و اعضای آنها نیز تغییر می کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران اجرایی و نهادهای دولتی این استان موظفند که همکاری همه جانبه ای با مدیران و اعضای سمن های استان داشته و از آنها حمایت کنند.
احمدی عنوان کرد: تشکل های مردم نهاد پیمانکار دولت نیستند که اقدام به اجرای طرح ها و برنامه های آن کنند بلکه یک ساختار غیردولتی و برخاسته از بطن مردم هستند.
وی ابراز داشت: سمن های کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر رفع مسائل و مشکلات در حوزه های مختلف می توانند نقش مهمی نیز در حفظ سرمایه های ملی و تجدیدناپذیر محیط زیست، منابع طبیعی و آب ایفا کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: متناسب با ظرفیت هر کدام از تشکل های مردم نهاد این استان فرصت برابر به آنها داده شود تا در مسیر رشد، توسعه و پیشرفت گام بردارند.
احمدی اظهار داشت: نباید ظرفیت چشمگیر مردم برای مدیریت بهتر امور جامعه نادیده گرفته شود و سمن ها نیز نمونه بارز بهره گیری از چنین ظرفیت مهمی در راستای کمک به رفع مسائل و مشکلات مختلف خواهند بود.
وی افزود: بانک اطلاعاتی برای تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری این استان ایجاد و راه اندازی شود.
احمدی بیان کرد: مدیران و اعضای سمن های کهگیلویه و بویراحمد نیز فعالیت ها و تجربیات ارزنده خود را در این بانک اطلاعاتی بارگذاری کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به 22 مرداد روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی، گفت: نقش سمن ها در توسعه پایدار جامعه و کمک به دولت برای رفع مسائل و مشکلات مختلف از جمله در حوزه های اجتماعی و فرهنگی بی بدیل است.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: مدیران و اعضای تشکل های مردم نهاد حلقه واسط بین مردم و دولت برای انعکاس و پیگیری انواع مشکلات هستند.
وی افزود: سمن ها به عنوان یک نهاد نظام مند و دارای اساسنامه و شرح وظایف مشخص بازوان توانمند دولت محسوب می شوند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار می رود که تشکل های مردم نهاد این استان علاوه بر داشتن برنامه کاری مشخص به طور تخصصی تر عمل کرده و بیش از پیش نیز مسئولیت پذیر باشند.
حجت الاسلام میرمحمدی عنوان کرد: هم اینک 195 سمن در این استان فعالیت می کنند که مجوز 129 مورد از سوی وزارت کشور، 36 مورد از سوی اداره کل بهزیستی و 30 مورد نیز از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان صادر شده است.
وی ابراز داشت: سال 1392 تاکنون 76 تشکل مردم نهاد جدید در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد، راه اندازی و ثبت شده که 61 درصد نسبت به سال های قبل از آن افزایش داشته است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار پرداختی به سمن های این استان در سال های 1395 و 1396 از سوی استانداری استان به ترتیب چهار میلیارد و 500 میلیون ریال و هفت میلیارد ریال بوده که 55 درصد رشد نشان می دهد.
حجت الاسلام میرمحمدی اظهار داشت: میزان کمک نقدی دیگر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به تشکل های مردم نهاد این استان در سال های 1395 و 1396 به ترتیب 6 میلیارد ریال و 15 میلیارد و 660 میلیون ریال بوده که افزایش دو و نیم برابری داشته است.
وی افزود: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با 35 سمن این استان در زمینه های تحکیم بنیان خانواده، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، فضای مجازی، حقوق شهروندی، نشاط اجتماعی و مقابله با اعتیاد، طلاق و خودکشی قرارداد همکاری منعقد کرده است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.