به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز سه شنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات اظهار داشت: یکی از راهبردها و رویکردهای اساسی مدیریت اجرایی استان نیز حرکت بر همین اصل و پرهیز از حرکت های ضدتوسعه ای است.
وی با تشریح برخی آفت ها و آسیب های موجود در استان کهگیلویه وبویراحمد، گفت: دامن زدن به بحث های قومی و طایفه ای ، نبود روحیه مسئولیت پذیری و نگاه های جزیره ای و بخشی به جای کلان نگری از عوامل ضدتوسعه ای در این استان محسوب می شود.
وی ابراز داشت: مدیریت اجرایی کهگیلویه وبویراحمد در راستای سیاست ها و راهبردهای مدبرانه دولت به دنبال عوام فریبی و نگاه های فریبکارانه به مردم نبوده و شفاف سازی توام با اقناع و تکریم مردم را سرلوحه کار خود قرار داده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه این استان همواره جزء استان های اول تا پنجم از نظر ضریب امنیت در حوزه های گوناگون بوده است، گفت: مهمترین رویکرد شورای تامین و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز مردم محوری و مشارکت آنها در تامین این نیاز اساسی جامعه است.
وی به برخی از ظرفیت ها و قابلیت های توسعه ای در حوزه عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: بیش از 20 طرح مهم عمرانی بزرگ ملی و استانی در بخش های گوناگون هم اینک در این استان در حال اجراست که با بهره برداری آنها استان بر روی ریل توسعه قرار خواهد گرفت.
احمدی افزود: عمده این طرح ها در حوزه های راه وحمل ونقل اعم از هوایی و زمینی ، انرژی، سدسازی و آبرسانی به شهرهای مختلف استان است.
وی بیان کرد: طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج با اعتباری افزون بر300میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 100درصدی ، چهارخطه کردن حدود 90 کیلومتر از ورودی های شهرهای استان و طرح ملی جاده پاتاوه - دهدشت با پیشرفت فیزیکی بالای 70درصد از مهمترین طرح های در دست اجرا در حوزه راهسازی است.
با اجرای طرح تطویل فرودگاه یاسوج، طول باند از 2 هزار و 600 متر به بیش از سه هزار و 200 متر افزایش می یابد که این مهم امکان نشستن هواپیماهای فوکر 100و متوسط در این فرودگاه را فراهم می سازد.
وی جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول 137کیلومتر را یکی از مهمترین طرح های ملی در حوزه راهسازی دانست و گفت: امسال نیز افزون بر یک هزار میلیارد ریال برای شتاب بخشی این طرح اختصاص یافته است.
احمدی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ضمن کوتاه تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از 400روستای محروم در 2شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: جاده ترانزیتی چرام- گچساران به سمت بنادرجنوبی و اتصال آن به جاده ملی پاتاوه - دهدشت نیز بر رونق و اثربخشی این طرح ملی و بزرگ افزوده است.
جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای 14 دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و 580 متر است که پنج دهنه به طول 2 و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
کهگیلویه وبویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
وی یادآور شد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای همچنین اجرای طرح چهارخطه یاسوج – شیراز، یاسوج – سمیرم، یاسوج به گچساران و چهارخطه محور شریانی اهواز – شیراز در استان است که حدود 115 کیلومتر آن از شهرستان‌های گچساران و باشت می‌گذرد.
احمدی آبرسانی به 6 شهر استان شامل دهدشت، لیکک، سوق، چرام، لنده و دوگنبدان با اعتباری افزون بر یکهزار و 650 میلیارد ریال را مهمترین طرح عمرانی در حوزه آب در این استان ذکر کرد.
وی احداث سد تنگ سرخ یاسوج که پس از وقفه ای 2 ساله مجدد از اوایل سال جاری آغاز شده را یکی دیگر طرح های مهم در استان ذکر کرد و گفت: مجموع اعتبار اولیه برای این طرح افزون بر یکهزار و 500 میلیارد ریال است.
وی گفت: تامین آب شرب پایدار و دراز مدت شهر یاسوج، شهرک‌های صنعتی و روستاهای شهرستان بویراحمد از اهداف اساسی در اجرای این سد بزرگ است.
احمدی احداث سد چم شیر در شهرستان گچساران و طرح آبرسانی به دشت‌های کشاورزی شهرستان های گچساران و کهگیلویه با اعتبار 17ی افزون بر یکهزار و 700 میلیارد ریال را از دیگر طرح های عمرانی مهم در حوزه آب عنوان کرد.
فیلی همچنین اجرای 590 کیلومتر فاضلاب شهرهای یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، چرام و سی‌سخت را با اعتباری افزون بر یکهزار و 850 میلیارد ریال را از دیگر طرح های مهم در حوزه آب در این استان دانست.
وی احداث سه بیمارستان بزرگ و مهم در شهرهای یاسوج و گچساران را نیز از طرح های مهم حوزه بهداشت و درمان در استان دانست وگفت: بیمارستان بزرگ 274 تختخوابی یاسوج یکی از مهمترین این طرحهاست.
استاندار کهیگلویه وبویراحمد گفت: این بیمارستان هم اینک بالای 98درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کار تجهیز آن با اعتباری ازفون بر 400 میلیارد ریال رو به اتمام است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای این بیمارستان را تاکنون افزون بر 890 میلیارد ریال ذکر کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: بیمارستان 128 تختخوابی گچساران تاکنون 72 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای احداث و تجهیز این بیمارستان 560 میلیارد ریال هزینه برآورد شده است.
عملیات ساخت کارخانه پتروشیمی گچساران بیشتر از 10 سال پیش آغاز شد.
وی ساخت 2 پتروشیمی گچساران و دهدشت را نیز از جمله های طرح های مهم توسعه ای در حوزه انرژی دانست و گفت: بر اساس برآوردها هم اینک بیش از 500 میلیون دلار در این حوزه سرمایه گذاری جدید آغاز شده است.
پتروشیمی گچساران هم اکنون با پیشرفت بالای 50درصد در حال اجراست و کار نصب تجهیزات فنی ، خط لوله تامین خوراک از پالایشگاه بیدبلند بهبهان و خط تأمین آب مورد نیاز آن از سد کوثر در حال انجام است.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته کارخانه پتروشیمی گچساران در سال 98 به بهره برداری می‌رسد.
با بهره برداری از این طرح صنعتی بیش از 2 هزار شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
در این نشست همچنین از خدمات مدیرکل سابق اداره کل اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد تجلیل و مدیرکل جدید این نهاد امنیتی و اطلاعاتی با حضور وزیر اطلاعات معرفی شد.
کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی حدود 713 هزار نفر دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
1662/3016/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.