فرماندار گچساران گفت: حدود ۱۲۲ میلیارد تومان از اعتبارات سهم نفت به گچساران تخصیص داده شد.

عبدالرحیم رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در گچساران گفت: یک‌سوم اعتبارات نفت مختص شهرستان‌های نفت‌خیز مانند گچساران است که از محل اعتبارات یک‌سوم نفت مبلغ 120 میلیارد تومان به این شهرستان تخصیص داده شد.

وی افزود: از محل دو سوم اعتبارات نفت هم مبلغ یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان به شهرستان گچساران تخصیص داده شده که براساس برنامه‌ریزی این اعتبار در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهری هزینه خواهد شد.

مسوول ارشد اجرایی شهرستان گچساران گفت: این شهرستان علاوه بر اعتبارات استان به‌دلیل نفت‌خیز بودن منطقه، مشمول دریافت ۲ درصد نفت شده که با پیگیری غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، این میزان  از ۲ درصد به سه درصد افزایش یافته است.

رحیمی با تشریح مجموع اعتبارات تخصیص‌یافته به شهرستان گچساران، اظهارداشت: از محل اعتبارات متوازن نیز مبلغ 19 میلیارد و 800 میلیون تومان به شهرستان گچساران تخصیص داده شده که این اعتبارات براساس مناطقی توسعه‌نیافته که بخواهند به نرم کشوری برسند تخصیص داده می‌شود.

وی گفت:  مبلغ شش میلیارد و 800 میلیون تومان از محلاعتبارات استانی و تملکی به شهرستان گچساران درسالجاری تخصیص داده شد که این اعتبارات براساس شاخص‌های جمعیتی توزیع می‌شود.

فرماندار گچساران، مجموع اعتبار تخصیص‌یافته به این شهرستان در سال‌جاری را  148 میلیارد و 400 میلیون تومان از سه منبع استانی، نفت و متوازن برشمرد.

رحیمی گفت: در توزیع اعتبارات شهرستان گچساران اولویت با پروژه‌های نیمه‌تمام و در دست احداث است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها روند توسعه و عمران شهرستان سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی با تشریح مجموع اعتبارات تخصیص‌یافته شهرستان گچساران در سال‌گذشته، ادامه داد: بیش از 156 میلیارد تومان در سال مالی گذشته، از محل 2 درصد نفت، استانی، توازن، حوادث و ماده 94 به طرح‌های عمرانی این شهرستان  تخصیص یافت که از این مبلغ حدود 60 درصد از اعتبارات طرح‌های عمرانی شهرستان جذب شد.

فرماندار گچساران افزود: با توجه به برگزاری نشست کمیته برنامه‌ریزی در استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد، اعتبارات خوبی به این شهرستان تخصیص داده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.