به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی عصر دوشنبه در نشست با جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مکاتبه های لازم با شهردار یاسوج برای اختصاص یک قطعه زمین در این شهر به منظور ساخت آرامستان ویژه هنرمندان استان انجام خواهد شد.
وی افزود: انتظار می رود که شهرداری های 17 گانه کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرداری یاسوج برای زیباسازی و اجرای مبلمان شهری از آثار تولیدی هنرمندان هنرهای تجسمی استان استفاده کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم این استان به دلیل داشتن مشکلات اقتصادی رغبت چندانی برای خرید آثار هنری هنرمندان استان از خود نشان نمی دهند.
احمدی عنوان کرد: امید است وضعیت معیشتی مردم کهگیلویه و بویراحمد در سال های آینده به گونه ای شود که سهم بیشتری از درآمد خود را صرف خرید آثار هنری هنرمندان به ویژه در عرصه هنرهای تجسمی کنند.
وی ابراز داشت: به مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد توصیه می شود که تا حد امکان آثار هنری هنرمندان استان را خریداری کرده زیرا اقدامی مهم در راستای حمایت از آنان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه بازار هنر جهانی شده و به همین دلیل نیز باید متولیان امر و هنرمندان استان دارای نگاه تجاری سازی به مقوله هنر باشند که با توجه به گسترش روزافزون ابزارهای ارتباطی از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تحقق آن امکان پذیر است.
احمدی اظهار داشت: در مورد اهمیت چشمگیر هنر و هنرمند همین بس که مؤثرترین و صریح ترین پیام ها را می توان با زبان هنر و توسط هنرمندان انتقال داد.
وی افزود: هنرهای تجسمی بین رشته های مختلف هنری جایگاه ویژه ای دارند و دلیل اصلی آن نیز برخورداری از عمق و پیام خاص است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران معرفی شده و انتظار می رود که هنرمندان هنرهای تجسمی این استان با کمک زبان هنر زیبایی های آن و دیگر نقاط استان را بیش از پیش منعکس و به مردم کشور معرفی کنند.
احمدی عنوان کرد: هنرمندان هنرهای تجسمی کهگیلویه و بویراحمد می توانند برای تولید آثار هنری فاخر و ماندگار بهترین سوژه ها را در شهر یاسوج و نقاط مختلف استان به دلیل وجود زیبایی های طبیعی در آنها بیابند.
وی ابراز داشت: محدودیت هایی در زمینه هموار کردن مسیر برای تعالی هر چه بیشتر هنر در کهگیلویه و بویراحمد و رفع مشکلات هنرمندان استان از جمله هنرمندان هنرهای تجسمی وجود دارد.
احمدی گفت: این در حالی است که مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای حمایت از هنرمندان استان و کاهش مشکلات آنان تاکنون از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شهر یاسوج مرکز این استان روزهای 7 و 8 مرداد امسال میزبان جشنواره استانی هنرهای تجسمی بود.
رضا دهبانی پور اظهار داشت: 120 هنرمند مرد و زن هنرهای تجسمی کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره حضور داشتند و داوران آن نیز اهل تهران و اصفهان بودند.
وی افزود: موضوع این جشنواره انسان و طبیعت بود و هنرمندان شرکت کننده در آن در چهار بخش عکاسی، نقاشی، خوشنویسی و گرافیک با یکدیگر رقابت کردند.
دهبانی پور بیان کرد: افراد برتر این جشنواره به زودی و پس از اعلام نظر داوران مشخص و تجلیل می شوند.
وی عنوان کرد: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از جمله در عرصه هنرهای تجسمی با وجود داشتن توانمندی های چشمگیر مشکلات متعددی نیز دارند که انتظار می رود مورد حمایت بیش از پیش مسئولان استانی و کشوری قرار گیرند.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.