ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشاورزان می‌توانند برای نام نویسی فرم‌های مربوط را از واحدهای خدمات اینترنتی دریافت و ثبت نام کنند.
وی بیان کرد: در این سامانه زمان کاهش یا افزایش دما برای انجام اقدام‌های پیشگیرانه خسارت‌ها در برابر گرمازدگی و سرمازدگی به بهره برداران اعلام می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت دسترسی به اطلاعات کشاورزان می‌توانند تدابیر لازم برای حفاظت از گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و واحدهای تولیدی پرورش قارچ در برابر بادهای شدید را بکار گیرند.
بهره مند اظهار کرد: در هنگام بارش کشاورزان در صورت داشتن اطلاعات جوی از پمپاژها و سیل بندهای کنار رودخانه با توجه به امکان طغیان رودخانه‌ها محافظت می‌کنند.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دمای هوای مناطق مختلف این استان در 24 ساعت آینده افزایش می‌یابد.
بهره مند اظهار داشت: روند افزایش دما که از سه روز پیش در کهگیلویه و بویراحمد شروع شده است تا روز فردا یکشنبه ادامه دارد.
وی افزایش ابر و وزش باد قابل ملاحظه را از دیگر پدیده‌های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در 24 ساعت آینده ذکر کرد.
بهره مند عنوان کرد: گرم‌ترین و سردترین نقاط این استان در 24 ساعت گذشته به ترتیب امامزاده جعفر و یاسوج با 44.6 و 18.2 درجه سانتی‌گراد ثبت شده‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.