محسن جعفری نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از حدود یک سال با همکاری دستگاه قضایی رای قطعی متخلفی که به قصد شکار وارد پارک ملی دنا شده بود، صادر شد.
وی افزود: اواسط سال گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا حین کنترل منطقه متوجه حضور متخلفی می شوند که با تجهیزات کامل به قصد شکار وارد منطقه حفاظت و پارک ملی دنا شده بود.
جعفری نژاد بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی دنا با هوشیاری کامل موفق می شوند این متخلف با سابقه شکار را قبل از هرگونه اقدامی دستگیر کنند.
وی عنوان کرد: به منظور اعمال قانون، متخلف به همراه آلات مکشوفه از جمله یک قبضه سلاح ساچمه زنی 2 لول غیر مجاز به مراجع قضایی شهرستان دنا معرفی می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به همکاری مطلوب مراجع قضایی شهرستان دنا و شعبه 101 دادگاه کیفری 2 این شهرستان، افزود: متخلف به یک میلیون و 500 هزار ریال جزای نقدی بخاطر شروع به شکار، بنا به حمل سلاح غیرمجاز ضمن مصادره اسلحه به نفع دولت ( وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح) به 10 میلیون ریال جزای نقدی دیگر محکوم شد.
بیش از11درصد مساحت کهگیلویه و بویراحمد را مناطق حفاظت شده و پارک ملی تشکیل می دهند که مهمترین زیستگاه در حوزه جنوب غرب کشور محسوب می شود و پوشش غالب آن جنگل بلوط است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.