پروانه نیک مرام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اشتغال از محل این تعداد طرح تصویب شده چهار هزارو 657 نفر است.
وی بیان کرد: از این تعداد طرح‌ها 168 مورد در بخش صنعت و معدن با دریافت 114 میلیارد ریال تسهیلات اجرا شد.
نیک مرام با بیان اینکه این طرح‌ها با هدف تشویق و حمایت از جوانان روستایی و ایجاد شغل در این مناطق تصویب شد اعلام کرد: هم اکنون یکی از طرح‌های مفید و مؤثر اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی است که از سوی دولت در راستای تأمین منابع مالی برای راه اندازی کسب و کار ارائه شده است.
وی ابراز کرد: تعداد طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری این استان که در سامانه «کارا» ثبت شده 3 هزار و 541 مورد است.
نیک مرام گفت: مبلغ پیشنهادی این تعداد طرح برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا 68 هزار میلیارد ریال است که پیش بینی می‌شود با اجرای این تعداد طرح 9 هزار و 700 نفر اشتغالزایی ایجاد شود.
وی تصریح کرد: 564 طرح با 2 هزار 640 میلیون ریال تاکنون در بخش اشتغال فراگیر کهگیلویه و بویراحمد در سامانه «کارا» ثبت شده است.
نیک مرام ادامه داد: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی جهت ثبت نام به سامانه کارا مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
وی بیان کرد: شهرستان بویراحمد با ثبت یکهزارو 800 طرح درسامانه کارا بیشترین درخواست تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی درکهگیلویه و بویراحمد را داشته است.
نیک مرام ادامه داد: از این تعداد 330 طرح با اعتباری بیش از یکهزارو 190 میلیارد ریال و اشتغالزایی 2 هزار و 465 نفر تأییدشده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه تصریح کرد: از این تعداد طرح تأیید شده در بویراحمد تاکنون 83 طرح بیش از 59 میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کردند.
وی افزود: میزان اشتغالزایی این تعداد طرح اجرا شده در بویراحمد 260 نفر است.
تسهیلات اشتغالزای روستایی و عشایری دارای نرخ بهره 6 درصد است.
هدف از برنامه اشتغال فراگیر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتقای اشتغال پذیری، مهارت آموزی نیروی کار و حفظ و صیانت از نیروی کار موجود کشور است.
بانک مرکزی 200 هزار میلیارد ریال برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سراسر کشور اختصاص داده که سهم کهگیلویه و بویراحمد در این مرحله 2 هزار و 140 میلیارد ریال است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 17.7 درصد بوده که با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می کنند.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.