سید علی لدنی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرانه تولید آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر نفر در طول شبانه روز 230 لیتر و سرانه مصرف آن نیز بین 150 تا 170 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است.
وی افزود: میزان متوسط هدر روی آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد حدود 25 درصد است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همین دلیل مدیریت مصرف، تولید و تقاضای آب آشامیدنی با جدیت توسط این شرکت در استان در حال انجام است.
لدنی نژاد عنوان کرد: اجرای طرح های جدید آبرسانی، ساخت مخازن و خطوط انتقال و افزایش دبی منابع آب از برنامه های مدیریت تولید آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ابراز داشت: کاهش هدر روی و بازسازی شبکه های توزیع فرسوده جزو برنامه های مدیریت مصرف آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مدیریت تقاضای آب آشامیدنی در این استان برنامه هایی شامل فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف اجرا شده و در حال اجراست.
لدنی نژاد اظهار داشت: هزینه کردن برای فرهنگ سازی در حوزه آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد نوعی سرمایه گذاری برای سال های آینده است.
وی افزود: «همیار آب» از طرح های مهم فرهنگی برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه آب در کهگیلویه و بویراحمد است که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش این استان در مهدکودک ها و مدارس ابتدایی استان اجرا شده و در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان دارای 162 هزار مشترک آب و 44 هزار مشترک فاضلاب است.
لدنی نژاد طول شبکه توزیع آب آشامیدنی و طول شبکه جمع آوری فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد را به ترتیب یک هزار و 760 و 330 کیلومتر اعلام کرد.
وی عنوان کرد: حجم مخازن آب آشامیدنی موجود در مدار بهره برداری کهگیلویه و بویراحمد 126 هزار مترمکعب است.
لدنی نژاد ابراز داشت: ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد 75 هزار مترمکعب در طول شبانه روز است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک 74 حلقه چاه آب در استان وجود دارد که از این تعداد 65 حلقه در مدار بهره برداری است.
لدنی نژاد اظهار داشت: اعتبارات مصوب سال قبل شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد 108 میلیارد ریال در بخش استانی و 278 میلیارد ریال نیز در بخش ملی بوده است.
وی افزود: اول تا هفتم تیر هر سال به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده و پنجمین روز آن نیز «آب، رسانه و افکار عمومی» است که انتظار می رود خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد برای اطلاع رسانی به مردم و ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف آب از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چهار شهر این استان شامل یاسوج، مادوان، دیشموک و باشت تنش آبی دارند و کاهش این مشکل نیز مستلزم همکاری همه جانبه مردم استان برای صرفه جویی و مصرف بهینه آب است.
لدنی نژاد عنوان کرد: متوسط بارندگی کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی جاری 263.5 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 29.8 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 52.7 درصد کاهش داشته است.
وی ابراز داشت: در سه سال اخیر 18 هزار انشعاب غیرمجاز آب در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و جمع آوری شده و هر انشعاب غیرمجاز نیز میزان مصرف آب را بین چهار تا هفت برابر افزایش می دهد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.