الیاس تاج الدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای سند دار کردن اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی های مطلوبی جهت حد نگاری (کاداستر) صورت گرفته و این روند ادامه دارد.
بر اساس آمار اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری، در چهار سال گذشته 880 هکتار از زمین‌های منابع ملی کهگیلویه و بویراحمد از دست سودجویان و متصرفان آزاد شده است.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار مرتع است.
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های سازمان جهادکشاورزی این استان فعال کردن بخش خصوصی و استقبال از سرمایه گذاران داخل و خارج کهگیلویه و بویراحمد و سرمایه گذاران خارج از کشور است.
تاج الدینی بر همکاری مدیران متولی برای حمایت از بخش سرمایه گذاری در حوزه جهاد کشاورزی تاکید کرد.
وی عنوان کرد: حلقه مفقودی صنایع تبدیلی و تکمیلی باید احیا و شناخته شوند و صنایع وابسته توسعه پیدا کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجرای راهبرد ها، سیاست ها و دستورالعمل های سازمان جهاد کشاورزی به ویژه در تولید محصولات استراتژیک مثل گندم، دانه های روغنی و چغندر به جد در دستور کار است.
وی ابراز داشت: اتمام و تکمیل طرح های نیمه تمام و برنامه ریزی برای اجرای طرح های جدید نیز با تلاش مستمر بیش از پیش پیگیری خواهد شد.
تاج الدینی گفت: تمامی واحد های مرغداری و دامپروری باید بررسی شده و واحد های راکد و نیمه فعال در این زمینه ها که امکان راه اندازی دارند شناسایی و راه اندازی می شوند در غیر این صورت مجوز آن ها باطل می شود و مجوز ها به سرمایه گذارانی واگذار می شود که واحد ها را فعال کنند.
وی افزود: همچنین طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار، توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه محصولات زیر کشت گلخانه ای و موارد دیگر در دستور کار قرار دارند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.