هادی زارع پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش و سازمان جهاد کشاورزی آموزش اصول کشاورزی و مهارت های مربوطه در مراکز یادگیری محلی در بویراحمد، دهدشت، دنا، دیشموک، مرکز سیار زیلایی و زندان مرکزی یاسوج ارائه می شود.
وی افزود: این آموزش ها برای سوادآموزان دوره های سوادآموزی انتقال و تحکیم سواد همزمان با فعالیت سوادآموزی در طول دوره ارائه می شود.
زارع پور بیان کرد: بیش از 23 اداره، نهاد و دستگاه اجرایی در امور فعالیت های سوادآموزی مشارکت دارند که تفاهم نامه همکاری 6 دستگاه اجرایی در سال جاری تمدید شده است.
زارع پور بیان کرد: این آموزش ها با هدف بسترسازی برای انجام فعالیت های اقتصادی در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه می شود.
وی عنوان کرد: با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در مراکز یادگیری محلی و براساس ساعات مشخص شده برای هر آموزش تخصصی آموزش مربوطه ارائه می شود.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در پایان دوره برای شرکت کنندگان موفق گواهینامه مربوط به آموزش صادر می شود.
وی بیان کرد: بی سوادان معرفی شده از سوی جهاد کشاورزی پس از تأئید سامانه سوادآموزی و ثبت نام زیر پوشش آموزش مهارت ها قرار می گیرند.
زارع پور ابراز داشت: ترویج کشت زعفران و پرورش قارچ در منطقه عشایری زیلایی از دستاوردهای عملی فعالیت مشترک جهاد کشاورزی وآموزش و پرورش در مراکز یادگیری محلی در سال جاری است.
تعهد سال جاری این استان در زمینه سوادآموزی افراد کم سواد و بی سواد چهار هزار و 600 نفر بوده که توسط سازمان نهضت سوادآموزی کشور تعیین شده است.
این تعداد شامل 2 هزار و 500 نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار و 100 نفر در دوره انتقال و یک هزار نفر نیز در دوره تحکیم است.
34 هزار و 106 نفر در کهگیلویه و بویراحمد بین سنین 10 تا 49 سال به عنوان جمعیت بی سواد شناسایی شده که از این تعداد 9 هزار و 205 نفر مرد و مابقی نیز زن هستند.
نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد بین جمعیت 10 تا 49 سال 92.7 درصد است.
شهرستان گچساران با 96.6 درصد و شهرستان کهگیلویه نیز با 88.2 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده اند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.