نماینده گچساران و باشت در مجلس روند پیشرفت در بخش صنعت حوزه انتخابیه خود را رضایت‌بخش ندانست و البته این شرایط را ناشی از مشکلات کنونی این بخش در سطح کشور دانست.

به گزارش ایلنا از گچساران، غلامرضا تاج‌گردون در نشستی با رسانه‌ها در گچساران گفت: اگرچه پروژه‌های صنعتی در شهرستان گچساران و باشت نسبت به سال‌های گذشته روند بهتر و پیشرفت قابل قبول تری داشته‌اند اما روند پیشرفت در بخش صنعت مورد رضایت ما نیست.

وی با تشریح برنامه چهار ساله توسعه شهرستان‌های گچساران و باشت اظهارداشت: براساس این برنامه، پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها 40 تا 50 درصد است و البته اکنون شاهد پیشرفت فیزیکی برخی پروژه‌ها از 70 تا 80 درصد نیز هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: فعالیت مداوم دستگاه‌های اجرایی و نظارت بیشتر مدیریت‌ها در اجرای پروژه‌ها می تواند وضعیت بهتری را ایجاد کند.

ضعف مشهود بخش‌های اقتصادی گچساران در اشتغال و تولید

تاج‌گردون با اظهار تاسف از عملکرد بخش‌های اقتصادی در گچساران و باشت خاطرنشان کرد: متاسفانه ضعف عملکرد بخش‌های اقتصادی در مبحث اشتغال و تولید به ویژه در بخش صنعت وجود دارد. ضعف بخش‌های اقتصادی در اشتغال و تولید بویژه  در بخش صنعت در حوزه انتخابیه مشهود است.

وی روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های کشاورزی در گچساران و باشت را رضایت‌بخش عنوان و یادآورشد: در بخش پروژه‌های آب نیز به صددرصد اهداف خود دست یافته‌ایم.

ضعف حوزه انتخابیه گچساران و باشت در حوزه های صنعت و اشتغال

تاج‌گردون همچنین تاکید کرد کرد: ضعف حوزه انتخابیه گچساران و باشت در حوزه‌های صنعت و اشتغال است و باید تدابیر جدیدی برای سرعت بخشی به پروژه‌های این بخش‌ها اندیشید.

وی افزود: در بخش‌های صنعت و اشتغال در گچساران و باشت خیلی کم کاری شده است.

تخصیص یک‌ونیم میلیارد دلار برای اشتغال روستائیان کشور

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از مصوب شدن تسهیلاتی در مجلس برای اشتغال روستائیان کشور خبرداد و اظهارداشت: یک‌ونیم میلیارد دلار برای اشتغال روستائیان در سراسر کشور تخصیص داده شده است.

تاج‌گردون گفت: در زمینه اشتغال روستائیان وضعیت خوبی نداریم و متاسفانه تنها چهار یا پنج درصد جذب تسهیلات داشته‌ایم.

وی با اظهار تاسف از عدد پایین جذب تسهیلات اشتغال روستائیان و عشایر شهرستان‌های گچساران و باشت، خاطرنشان کرد: اختصاص عدد پنج درصد در حوزه اشتغال فراگیر روستایی و عشایر شهرستان گچساران عدد بسیار پایینی بوده و برعکس وضعیت ظاهری که از گچساران می‌شنویم رقم خوبی نیست.

نماینده گچساران و باشت در مجلس در ادامه به پروژه‌های تاثیرگذار توسعه‌ای حوزه انتخابیه خود هم اشاره و اظهارداشت: بیش از 100 پروژه تاثیرگذار در حوزه راه و شهرسازی گچساران وجود دارد که باجذب 400 تا 500 میلیارد تومان هم اکنون فعالیت خوبی دارند.

تاج‌گردون گفت: تکمیل بیمارستان نرگسی یکی از پروژه‌های اولویت‌دار کاری ما بوده و از سویی اجرای پروژه نوسازی بافت‌های فرسوده دوگنبدان شرایط رضایت بخشی را دارد.

وی از آبیاری نوین 16 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی گچساران تا پایان سال 97 خبرداد و تصریح کرد: کارهای خوبی در حوزه فرهنگ مانند پروژه سینما و پردیس درحال انجام است.

این نماینده مجلس از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان خواست با اجرای پروژه‌های تولیدی، بسترهای اشتغال‌زایی در شهرستان‌های گچساران و باشت را فراهم سازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.