به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز سه شنبه در نشست خبری ضیافت الهی ویژه ماه رمضان در یاسوج اظهار داشت: این شبهه افکنی ها با برنامه ریزی دقیق و حساب شده و با کمک پیام رسان ها انجام می شود.
وی افزود: باید روحانیان، نخبگان و متولیان امور مذهبی و فرهنگی جامعه برای مقابله با این شبهه افکنی ها اقدام اساسی انجام دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این اداره کل در تمامی مناسبت های مذهبی از جمله ماه رمضان برنامه های متنوعی در بقاع متبرکه استان به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت های فرهنگی اجرا می کند.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: 40 روحانی مجرب در ماه رمضان امسال برای اجرای برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد مستقر می شوند که از این تعداد 20 نفر بومی و 20 نفر نیز اهل قم است.
وی ابراز داشت: مهمترین برنامه ها شامل بیان احکام شرعی، برپایی نماز جماعت، ارائه مشاوره خانواده، ترویج فرهنگ وقف به ویژه در زمینه مسائل قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی، جزء خوانی، ترتیل خوانی و تفسیر قرآن، برپایی نمایشگاه قرآن و برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) در 15 رمضان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری آیین های ویژه شب های قدر، توزیع یک هزار بسته مواد خوراکی در مناطق محروم این استان و اعزام تعدادی از افراد مستمند استان به زیارت عتبات عالیات از محل درآمد موقوفات نیز جزو دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ماه رمضان امسال خواهد بود.
حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور متولی اصلی اجرای فعالیت های قرآنی است و بر اساس سهمیه تعیین شده نیز اداره کل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد باید تا پایان امسال پنج هزار و 200 حافظ قرآن تربیت کند.
وی افزود: با توجه به نبود موقوفه قرآنی و درآمدهای حاصل از آن در کهگیلویه و بویراحمد باید توجه بیشتری به اعتبارات حوزه قرآن این استان برای انجام فعالیت های بهتر قرآنی شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رسانه ها و خبرنگاران این استان اقدام به فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی لازم برای ایجاد موقوفه های قرآنی توسط خیران بومی یا غیربومی در استان کنند.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: بر اساس سهمیه تعیین شده توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باید تا پایان امسال هفت موقوفه قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و راه اندازی شود.
وی ابراز داشت: بسیاری از مردم کهگیلویه و بویراحمد آگاهی لازم را در مورد اهمیت و جایگاه والای وقف و برکات متعدد آن ندارند.
حجت الاسلام جنتی پور گفت: این در حالی است که با گسترش روزافزون فرهنگ وقف در کهگیلویه و بویراحمد و نهادینه شدن مطلوب آن بین مردم استان بخش عمده ای از مسائل و مشکلات به ویژه در زمینه فقر کاهش می یابد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.