به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: باید متولیان امر به طور مستمر و در طول سال بر روی این مقوله مهم تمرکز کنند.
وی با اشاره به ظرفیت های متعدد گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی، افزود: شکوفایی هر چه بیشتر این قابلیت ها مستلزم تلاش و برنامه ریزی متولیان امر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان باید در تمامی فصول سال مقصد گردشگری باشد و تعداد روزهای اقامت مؤثر مسافران و گردشگران نیز در استان افزایش داده شود زیرا درآمدزایی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال به دنبال دارد.
احمدی عنوان کرد: در راستای افزایش تعداد روزهای اقامت مؤثر گردشگران و مسافران در کهگیلویه و بویراحمد باید امکانات مورد نیاز تأمین و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شود.
وی ابراز داشت: ظرفیت رسانه های ارتباط جمعی کهگیلویه و بویراحمد و فضای مجازی برای معرفی روزافزون قابلیت ها و توانمندی های حوزه گردشگری این استان به کار گرفته شود.
احمدی گفت: ایجاد و راه اندازی بازارچه های دائمی صنایع دستی در تمامی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ضروری است زیرا علاوه بر معرفی بیش از پیش صنایع دستی استان سبب افزایش انگیزه تولیدکنندگان فعال این حوزه نیز خواهد شد.
وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه منطقه ای کوچ عشایر در اواخر خرداد امسال در شهر یاسوج فرصتی ارزنده برای معرفی استعدادهای کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گردشگری، صنایع دستی و آداب و رسوم استان است.
احمدی افزود: این نمایشگاه باید به نحو هر چه مطلوب تر برپا شود و دستاوردهایی نیز داشته باشد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دستگاه های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر این استان در ایام نوروز امسال برای رفاه حال گردشگران و خدمات رسانی لازم به آنان وظایف خود را به نحو احسن انجام داده و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
عزیز فیلی بدون اشاره به تعداد، اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز امسال حدود 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد گردشگر داشته است.
وی افزود: در ارزیابی های انجام شده از عملکرد دستگاه های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز امسال به دلیل نزدیکی امتیازها کار انتخاب برترین ها دشوار بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مکاتبه های لازم با فرمانداران و شهرداران استان برای ایجاد و راه اندازی بازارچه های دائمی صنایع دستی در مبادی ورودی شهرها انجام شده است.
محمود باقری اظهار داشت: فرمانداران و شهرداران کهگیلویه و بویراحمد تا یک ماه آینده نسبت به تأمین زمین مورد نیاز برای ایجاد و راه اندازی بازارچه های دائمی صنایع دستی در مبادی ورودی شهرهای استان اقدام کنند.
وی افزود: پس از تأمین زمین مورد نیاز کار نقشه برداری و دیگر امور برای ایجاد و راه اندازی بازارچه های دائمی صنایع دستی در مبادی ورودی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد توسط متولیان امر در اداره کل میراث فرهنگی استان انجام می شود.
باقری بیان کرد: نمایشگاه منطقه ای کوچ عشایر به مدت سه روز و از 30 خرداد تا اول تیر امسال در شهر یاسوج برپا می شود.
وی عنوان کرد: برپایی این نمایشگاه سال 1384 و با پیگیری ها و رایزنی های لازم در تقویم گردشگری کشور به ثبت رسید.
29 اداره برتر عضو ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز امسال در چهار بخش کمیته ها، دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری ها در این نشست معرفی و با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.
در بخش کمیته ها پنج کمیته خدمات انتظامی و امنیتی، حمل و نقل و ترافیک، امداد و نجات، بهداشت و سلامت و اسکان و رفاه برتر شدند.
در بخش دستگاه های اجرایی اداره کل تعاون روستایی، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، اداره کل آموزش و پرورش، صدا و سیما و شرکت پخش فرآورده های نفتی کهگیلویه و بویراحمد برتر شدند.
چهار دستگاه اجرایی شامل سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان دستگاه های اجرایی ارائه دهنده خدمات مؤثر و خوب تجلیل شدند.
در بخش فرمانداری ها چهار فرمانداری بویراحمد، گچساران، بهمئی و باشت برتر شدند.
فرمانداری دنا جزو فرمانداری های ارائه دهنده خدمات مؤثر و فرمانداری کهگیلویه، لنده و چرام نیز به عنوان فرمانداری های ارائه دهنده خدمات خوب تجلیل شدند.
در بخش شهرداری ها سه شهرداری دوگنبدان، یاسوج و سوق برتر شدند.
شهرداری چرام جزو شهرداری های ارائه دهنده خدمات مؤثر و شهرداری دهدشت، لیکک، لنده، باشت و دیشموک نیز به عنوان شهرداری های ارائه دهنده خدمات خوب تجلیل شدند.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.