به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال دارای ظرفیت راه اندازی در این استان با کار کارشناسی اصولی و بازدید میدانی دقیق شناسایی شوند.
وی افزود: برای کمک به تحقق هر چه بهتر اقتصاد مقاومتی و شعار حمایت از کالای ایرانی اهتمام مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال این استان جدی است.
احمدی بیان کرد: داخل و خارج شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز تعدادی واحد تولیدی راکد و نیمه فعال وجود دارد.
وی عنوان کرد: باید با تدبیر نسبت به رفع مسائل و مشکلات این واحدهای تولیدی اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ظرفیت کارخانه قند یاسوج تبدیل سالانه 80 هزار تن چغندر قند به شکر است اما به دلیل مستهلک بودن تجهیزات آن امکان تولید با این ظرفیت وجود ندارد.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد توانایی تولید سالانه افزون بر 80 هزار تن چغندر قند را دارند.
وی افزود: سرمایه گذار کارخانه قند یاسوج می تواند با انعقاد قرارداد با سازمان جهاد کشاورزی یا کشاورزان این استان و ساخت یک شرکت اقماری نسبت به خرید چغندر قند اقدام کند.
گوهرگانی بیان کرد: دولت در راستای سیاست های حمایتی خود از تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار برنامه ریزی هایی برای تأمین نیاز کارخانه های کشور از جمله کارخانه قند یاسوج انجام داده است.
وی عنوان کرد: این فرصت ارزنده باید مورد استفاده بهینه مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و سرمایه گذار کارخانه قند یاسوج قرار گیرد.
گوهرگانی ابراز داشت: اراده ‌ای در سرمایه گذار کارخانه قند یاسوج برای راه اندازی مجدد آن حداقل تا پایان سال 1397 مشاهده نمی شود.
کارخانه قند یاسوج در سال 1344 ساخته شد و به عنوان نخستین واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در دوره های مختلف راکد و دوباره فعال شده است.
سال گذشته 2 هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال کهگیلویه و بویراحمد در بخش ‌های صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت شد.
حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال کهگیلویه و بویراحمد در سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌ های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌ اند.
حدود 50 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در سال‌ های 1392 و 1393 راکد یا نیمه فعال بودند.
هم اینک کمتر از 35 درصد این واحدها راکد هستند و در سه سال گذشته نیز 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
444 طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.
تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در کهگیلویه و بویراحمد 643 واحد است که 572 مورد از آنها فعال هستند.
میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 6 هزار و 64 میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت 36 درصد سهم اشتغال کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.