مجید علی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی پنل های خورشیدی به تمام خانوارهای عشایری با هدف کاهش استفاده از چوب درختان و جنگلی و رفاع حال عشایر واگذار می شود.
وی اظهار کرد:استفاده از انرژی های نو به جای سوخت فسیلی درمناطق سخت گذر و دور دست گام مهمی در حفاظت از منابع طبیعی و آسایش مردم است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون حدود 500 دستگاه پنل خورشیدی به عشایر این استان واگذار شده که 60 مورد آن در سال جاری بوده است.
وی با اشاره به سفر چندی قبل رئیس سازمان امور عشایر کشور به استان بیان کرد: 10 مصوبه اثرگذار برای گره گشایی از مشکلات عشایر در این سفر تصویب شد.
علی پور اختصاص 80 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز، توزیع 15 هزار تن علوفه یارانه ای برای مقابله با خشکسالی و اختصاص پنج دستگاه تانکرآب رسان جدید از مهمترین دستاوردهای سفر رئیس سازمان امور عشایر به کهگیلویه و بویراحمد بود.
وی گفت:بهای علوفه یارانه ای سه تا 6 ماه پس از توزیع پرداخت می شود.
علی پور ابراز داشت: پنج دستگاه تانکر آبرسان تا شهریور ماه امسال به ناوگان آبرسانی سیار عشایر این استان اضافه خواهد شد.
علی پور با اشاره به بازدید رئیس سازمان امور عشایر به از عشایر حین کوچ گفت: ساماندهی ایل راه های عشایری یکی از اولویت های برنامه ششم است که برنامه ریزی برای اجرای آن با مشارکت دستگاه قضایی و منابع طبیعی در حال انجام است.
وی اظهار داشت: به دلیل خشکسالی در سال 96 پنج هزار و 200 تن جو و کنستانتره برای تأمین خوراک دام بین عشایر این استان توزیع شد که نسبت به سال پیش از آن 2 برابر افزایش داشت.
علی پور ابراز کرد: همه ساله عشایر کوچنده این استان تنها در 2 ماه از سال نیاز به خرید علوفه داشتند در حالی که گرما و خشکسالی در سال 96 موجب شد که این میزان به پنج ماه برسد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار آبرسانی سیار به عشایر با 15 تانکر به ظرفیت روزانه 450 مترمکعب صورت می‌گیرد.
بیش از 11 هزار و 120 خانوار عشایری با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنند.
با شروع فصل گرما عشایر کهگیلویه و بویراحمد به همراه دام‌های خود از مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد به مناطق سردسیری کوچ می‌کنند.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.